Przeglądaj według tematu "edukacja muzyczna"
Wyświetlanie pozycji 1-16 z 16
-
Czy muzyka stresuje?
(Difin, 2018)Z perspektywy specyfiki kształcenia muzycznego poruszono problematykę występu publicznego, który powszechnie jest postrzegany jako największe źródło stresu doświadczanego przez dzieci i młodzież uczące się w szkołach ... -
The importance of family at various stages of the development and education of a musically talented child
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011)Artykuł dotyczy znaczącej roli rodziny na różnych etapach kształcenia uzdolnionego muzycznie dziecka. Opisuje genezę rozwoju muzycznej wrażliwości, charakteryzuje poszczególne etapy kształcenia muzycznego, wskazuje możliwości ... -
Komputer narzędziem realizacji wielkich wyzwań i projektów oraz codziennej praktyki szkolnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)The text addresses several key and current problems associated with modern technology in music education. the author analyzes the role and place and the usefulness of placing modern technology, digital devices and software ... -
Korzyści wynikające z kształcenia muzycznego
(2017)Celem artykułu jest podkreślenie muzycznych, a także rozwojowych, psychologicznych, emocjonalno-społecznych i poznawczych (tzw. pozamuzycznych) korzyści, wynikających z kształcenia muzycznego. Artykuł koncentruje się na ... -
Muzyczne prezentacje PowerPoint środkiem w rozbudzaniu zainteresowań kulturą muzyczną młodego pokolenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)The article presents information on the multimedia presentation used during music programs, using PowerPoint as a means to stimulate interest in the musical culture of students and the possibility of their use in working ... -
Muzyka i edukacja muzyczna w opiniach ludzi trzeciego wieku
(Wydawnictwo Athenae Gedanenses, 2014)The content of the article is focused on the issues of musical activity, role of music in the youth of older people and their opinion about musical education. In the context of these issues, qualitative and quantitative ... -
Od poznawania do rozumienia muzyki. O społeczno‑edukacyjnych aspektach badań rozwoju audiacyjnego dziecka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2014)Artykuł jest wynikiem badań własnych nad wybranymi założeniami teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona w odniesieniu do wczesnej edukacji muzycznej. Wybrane założenia teorii Gordona w prezentowanym artykule ... -
Pieśń patriotyczna, jej znaczenie i miejsce w edukacji muzycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Patriotyzm jest pojęciem trudnym do zdefiniowania. Niby wszyscy wiedzą i czują, czym jest, ale trudno jest im je opisać. Wraz ze zmieniającą się rzeczywistością zmieniały się również atrybuty patriotyzmu. W czasach ... -
Powszechna edukacja muzyczna wobec konieczności zmian
(2012)Artykuł składa się z trzech części. Pierwsza skupia się wokół potrzeby powszechnej edukacji muzycznej i wzrostu jej jakości, aby osoby nią objęte mogły muzykę rozumieć, przeżywać i wartościować, a także czerpać radość z ... -
Preferencje barwy dźwięku i zdolności muzyczne w nauce gry na instrumencie dętym. Badania edukacyjne nad adaptacją Teorii Uczenia się Muzyki E.E. Gordona
(Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, 2009) -
Psychologiczny portret młodego muzyka / Muzyka w mózgu
(Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych, 2013)Artykuł koncentruje się wokół problematyki szkolnictwa muzycznego. Przedstawia najważniejsze założenia związane z realizacją kształcenia muzycznego. Prezentuje muzyczne i pozamuzyczne korzyści wynikające z podejmowania się ... -
Rola mistrza w rozwoju muzycznej tożsamości młodego adepta sztuki muzycznej
(Wydawnictwo Aureus, 2014)Artykuł koncentruje się na problematyce rozwoju tożsamości muzycznej z uwzględnieniem roli pedagoga-instrumentalisty, jako moderatora relacji mistrz-uczeń. Problematyka tożsamości uwzględnia perspektywę psychologii rozwojowej, ... -
Środowiskowy wymiar uczenia się muzyki w kontekście rozwoju audiacji
(Uniwersytet Jana Kochanowskiego, 2013)Artykuł stanowi rozwinięcie idei audiacji zawartej w teorii uczenia się muzyki autorstwa Edwina E. Gordona. Prezentowany fragment wyników badań dotyczy problemów postrzegania przez nauczycieli muzyki roli środowiska ... -
Wsparcie pedagogiczne w edukacji muzycznej
(Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, 2013)Artykuł koncentruje się wokół problematyki wsparcia pedagogicznego, które jest traktowane jako fundamentalny czynnik w strukturze psychologicznych kompetencji nauczycieli. Perspektywa edukacji uzdolnionych muzycznie dzieci ... -
Wybrane aspekty wiedzy osobistej nauczycieli o edukacji muzycznej dziecka jako możliwy przedmiot badań
(Wydawnictwo Athenae Gedanenses, 2012)