Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

    • Biograficzne doświadczanie (nie)pełnosprawności. W świetle teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego 

      Krawczyk-Bocian, Amelia (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2016)
      Celem prowadzonych badań uczyniono opisanie i wyjaśnienie procesu doświadczania niepełnosprawności w życiu młodych dorosłych w perspektywie czasu, odkrycie subiektywnych sensów i znaczeń, jakie narratorzy nadali swojej ...
    • Cisza (po)między słowami 

      Krawczyk-Bocian, Amelia (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2021)
    • Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / red. Maria Deptuła 

      Cichosz, Mariusz; Poćwiardowska, Blanka; Jarczyńska, Jolanta; Deptuła, Maria; Junik, Wioletta; Krawczyk-Bocian, Amelia; Zabłocka, Małgorzata; [et al.] (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2006)
      Książka koncentruje się wokół trzech głównych wątków: diagnostyki pedagogicznej czyli rozpoznawania warunków rozwoju i zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży; profilaktyki czyli zapobiegania pojawianiu się zagrożeń i wzmacniania ...
    • Doświadczanie zdarzeń krytycznych. Narracje biograficzne dorosłych dzieci alkoholików 

      Krawczyk-Bocian, Amelia (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2013)
      Rozważania koncentrują się wokół życia Dorosłych Dzieci Alkoholików. Celem badań było poznanie, wyjaśnienie oraz interpretowanie istoty, przebiegu oraz skutków zdarzeń krytycznych w życiu DDA. Przedstawione w pracy badania ...
    • Epistemologiczny poziom rozumienia tekstu narracyjnego 

      Krawczyk-Bocian, Amelia (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2008)
      Niniejszy artykuł koncentruje się na dwóch zagadnieniach. Po pierwsze na ukazaniu metodologicznego pluralizmu nauk społeczno-humanistycznych, jako tych, które przyczyniają się do wyjaśniania i rozumienia rzeczywistości ...
    • Homo narrator 

      Krawczyk-Bocian, Amelia (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2021)
      Podjęte w pracy rozważania krążą wokół postaci, roli i zadań homo narratora we współczesnym świecie. Ukazują historie życia homo narratora z perspektywy świadka codziennych zdarzeń. Rozważania zawarte w książce zapraszają ...
    • Narracja jako spotkanie 

      Krawczyk-Bocian, Amelia (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011)
    • Narracja jako temporalna podróż po świecie sensów i znaczeń 

      Krawczyk-Bocian, Amelia; Leppert, Roman (2020)
      Przedmiotem artykułu jest narracja, towarzysząca człowiekowi w toku biograficznego życia. Tak pojmowana narracja występuje w zwyczajnej ludzkiej rozmowie, która pozwala zarówno narratorowi, jak i słuchającym narracji ...
    • Narracja w pedagogice. Teoria. Metodologia. Praktyka badawcza 

      Krawczyk-Bocian, Amelia (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2019)
      Zawarte w książce rozważania ujmują narrację jako szczególny rodzaj dyskursu, który uprawiamy z samym sobą w przestrzeni biograficznego życia. W tym rozumieniu narracje dostarczają wiedzy o tym, w jaki sposób jako podmioty ...