Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1981-2000 z 7595
-
Jak zapamiętują muzycy?
(Twoja Muza, 2005) -
Jak zaplanować i przeprowadzić systematyczny przegląd literatury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Przegląd systematyczny to stosunkowo nowa, obiektywna metoda badania piśmiennictwa, ukierunkowana na rzetelne podsumowywanie danych pozyskanych ze wszystkich istniejących źródeł literatury. Pozwala odpowiedzieć na pytanie ... -
Jak zapraszać do rozwoju? O trudnościach w stosowaniu ewaluacji dialogicznej w polskich szkołach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)Prowadzone obowiązkowo od 2009 roku ewaluacje zewnętrzne i wewnętrzne w szkołach budzą wiele kontrowersji. Toczą się spory teoretyków i praktyków o koncepcje, metodologie, jakość badań, ich wykonawców, przydatność. Czy ... -
Jak zorganizować „doświadczenia poszukujące” z dziećmi - kartka z pamiętnika nauczyciela
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2005) -
Jak zwrócić uwagę rówieśnika? Z obserwacji interakcji dzieci głuchych i słyszących
(Instytut Psychologii Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004)The presented article focused on the problem of an effective communication initiation. The aim of the research was to describe the strategies used by deaf and hearing children to get partner's attention. Four dyads eight-year ... -
Jaka edukacja wobec kryzysu kultury? Między ideologią a filozofią osobistych znaczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Współczesność, będąca konsekwencją procesów społeczno-kulturowych zmian, które skutkują stanem określanym jako kryzys kultury, staje się inspiracją do stawiania pytań, także pytań o edukację i jej przyszłość. Myślenie o ... -
Jaka wolność? Nierozwiązany dylemat demokracji
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Instytut Nauk Politycznych UKW, 2015)Od starożytności trwają dyskusje na temat istoty i zakresu wolności jako podstawowego filaru demokracji. W artykule przedstawiono krytyczną analizę i ocenę najbardziej reprezentatywnych opinii na temat wolności politycznej ... -
Jaką jesteśmy "historią"? Etyczne rozwinięcie tezy o historyczności człowieka
(Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2013)This article presents the ethical aspect of the concept of narrative identity, especially in relation to the concept of Charles Taylor. The author makes also attemption to reconstruct the two main objections that can be ... -
Jaki jest stan świadomości fonetycznej studentów filologii polskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy?
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1989) -
Jaki model współczesnego uniwersytetu?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011) -
Jakości architektoniczno-urbanistyczne a proces formułowania tożsamości. Na przykładzie "Paryża" Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej
(2014)Identity shaping assumes various types of references, discloses the character of connections which join “subject” with something different, with itself, something that “subject” turns to, in order to concretize the way of ... -
Jakość pedagogiczna środowiska dziecka w wieku przedszkolnym - wybrane zagadnienia teoretyczne i empiryczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Jakość pedagogiczna, a mianowicie jakość środowiska edukacyjnego dziecka w wieku przedszkolnym, cechuje się wielowymiarowością. W artykule zaprezentowano wybrane aspekty teoretyczne i empiryczne tego fenomenu takie jak: ... -
Jakość związku a objawy menopauzalne u kobiet i andropauzalne u mężczyzn
(2017)Celem podjętych badań była ocena znaczenia jakości własnego związku dla występowania i nasilenia objawów menopauzalnych u kobiet i andropauzalnych u mężczyzn. Badaniem objęto 397 osób w wieku 45-68 lat, w związkach trwałych. ... -
Jakość życia a kontrola astmy oskrzelowej u palącychy astmatyków
(2011)Astma jest przewlekłą chorobą zapalną dolnych dróg oddechowych, która wpływa na codzienne życie cierpiących na nią pacjentów i klinicznie charakteryzująca się atakami duszności (dyspnea) ze świstem i ściskaniem w klatce ... -
Jakość życia człowieka w obliczu wykluczenia społecznego
(Akapit, 2006) -
Jakość życia człowieka w zdrowiu i chorobie
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2005)To what extent can man experience high quality of life? The answer to this question seems to depend very much on the way the term is defined. This paper is to cover main perspectives and most significant findings of research ... -
Jakość życia małżeńskiego a podmiotowa pomyślność jednostki
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 2000)This article presents the most recent trends in the relationship between marital status and psychological well-being. The main problem is how to interpret it in causal terms. This is an attempt to show how through different ...