Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 921-940 z 7583
-
Diagnozowanie kompetencji społecznej dzieci przedszkolnych - możliwości i ograniczenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)Artykuł traktuje o możliwościach diagnozowania kompetencji społecznej dzieci przedszkolnych. Autorka określa umiejętności społeczne, jakie składają się na kompetencję społeczną dziecka przedszkolnego, a także warunki, jakie ... -
Diagnozowanie postaw uczniów wobec zachowań agresywnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)Artykuł prezentuje propozycję diagnozowania postaw uczniów w wieku 10-12 lat wobec zachowań agresywnych przejawianych w hipotetycznych sytuacjach mogących takie zachowania wywołać. Sytuacje te mogą być bliskie doświadczeniom ... -
Dialectics of utopia and dystopia in "Never Let Me Go" by Kazuo Ishiguro
(2022)Based on the historical shift from utopian to dystopian fiction, the article argues that Never Let Me Go by Kazuo Ishiguro does not invite a clear dystopian reading. The novel shows an innovative method of lengthening the ... -
Dialektyka prawdy historycznej
(Wydawnictwo Uczelniane WSP Bydgoszcz, 1979) -
Dialog czy konfrontacja? Perspektywy rozwiązania problemu kosowskiego
(2011)Deklaracja niepodległości Kosowa ogłoszona 17 lutego 2008 r. podzieliła społeczność międzynarodową. USA, większość UE i Członkowie NATO – łącznie 75 krajów – uznały Kosowo. Jednak Rosja i Chiny (stali członkowie Rady ... -
Dialog czy milczenie w przestrzeniach szkoły - prezentacja wyników przeprowadzonych badań własnych
(2014)Niniejsze opracowanie pokonferencyjne zawiera przegląd najważniejszych refleksji nad tym, czym jest dialog i milczenie. Dokonałam porównania oraz omówienia najważniejszych cech dyskusji prowadzonej na drodze szeroko ... -
Dialog i edukacja
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 2000)In this article the author refers to a dialogue as an important social problem, also in the sphere of education. She presents (he history of the dialogue in its social and psychological context. Considering the importance ... -
Dialog i krytyka jako niezbędne warunki współpracy i rozwoju teorii i praktyki pedagogicznej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2010)Pedagogikę postrzegam jako naukę teoretycznie i praktycznie zorientowaną, jako formację intelektualną, którą tworzą zarówno teoretycy, jak i praktycy. Jeśli zgodzić się z tym założeniem, to należy także przyjąć, iż ... -
Dialog jako dyskurs?
(2009) -
Dialog Motywujący jako metoda działania we wczesnej interwencji profilaktycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Na podstawie programu wczesnej interwencji „FreD goes net” w artykule opisano metodę Dialogu Motywującego wykorzystywaną w pracy z młodzieżą wykazującą zachowania ryzykowne. Zostały zaprezentowane założenia teoretyczne, ... -
Dialog niemożliwy. Realizm socpaksowski : próba połączenia sfery ideologii i religii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009) -
Dialog w sferze publicznej i jego edukacyjne aspekty
(2012)Dialog w sferze publicznej przyjmuje najczęściej postać debaty, która jest uważana za najlepszy sposób realizacji celów demokracji. Debata jest powiązana z mechanizmami komunikowania publicznego, przede wszystkim za ... -
Dialog z tekstem: analiza i interpretacja wybranych utworów poetyckich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Dialog z tekstem jest propozycją interdyscyplinarnego odczytania kilku wybranych utworów lirycznych. Autorki skupiły się przede wszystkim na walorach poetyckich tekstu, sposobach ich funkcjonowania i możliwościach odczytania. ... -
Dialogiczny wymiar relacji nauczyciel - uczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Dialogisches Erzählen - Gerhard Meiers Roman-Tetralogie 'Baur und Bindschädler'
(Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002) -
Didactics and politics in Paulo Freire’s philosophy of education: On the abandonment of the concept of conscientization
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)The aim of this article is to present Freire’s experience in Africa as a process that transformed his teaching and learning method as well as his philosophy of education. His participation in the São Toméan literacy campaign ... -
Die deutsche Frage denken Reflexionen und Erwägungen über das eigene Land in Europa November 1998
(Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002)