Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1967-1986 z 7583
-
Jak kształcić uczucia patriotyczne ucznia na lekcjach historii i wychowania muzycznego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1985) -
Jak mówić o Innym? Między milczeniem a poprawnością polityczną
(2015)The article presents a specific aspect of language education, which is talking about different types of minorities, viz. existential, cultural and ideological ones. This problem is becoming of particular importance in the ... -
Jak obserwować proces nauczania-uczenia się na lekcji
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1985) -
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie pierwszej?
(Instytut Badań Edukacyjnych, 2014)Prezentacja stanowi wsparcie dla nauczycieli dzieci sześcioletnich obrazując sposoby zmiany myślenia nauczycieli wczesnej edukacji o relacjach edukacyjnych i uczeniu się w szkole, podkreśla znaczenie klasy jako grupy i ... -
Jak polubić socrealizm
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2003) -
Jak pozbyć się niechcianego biskupa? Rywalizacja o katedrę poznańską w latach 1265-1267
(Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012) -
Jak zapamiętują muzycy?
(Twoja Muza, 2005) -
Jak zaplanować i przeprowadzić systematyczny przegląd literatury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Przegląd systematyczny to stosunkowo nowa, obiektywna metoda badania piśmiennictwa, ukierunkowana na rzetelne podsumowywanie danych pozyskanych ze wszystkich istniejących źródeł literatury. Pozwala odpowiedzieć na pytanie ... -
Jak zapraszać do rozwoju? O trudnościach w stosowaniu ewaluacji dialogicznej w polskich szkołach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)Prowadzone obowiązkowo od 2009 roku ewaluacje zewnętrzne i wewnętrzne w szkołach budzą wiele kontrowersji. Toczą się spory teoretyków i praktyków o koncepcje, metodologie, jakość badań, ich wykonawców, przydatność. Czy ... -
Jak zorganizować „doświadczenia poszukujące” z dziećmi - kartka z pamiętnika nauczyciela
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2005) -
Jak zwrócić uwagę rówieśnika? Z obserwacji interakcji dzieci głuchych i słyszących
(Instytut Psychologii Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004)The presented article focused on the problem of an effective communication initiation. The aim of the research was to describe the strategies used by deaf and hearing children to get partner's attention. Four dyads eight-year ... -
Jaka edukacja wobec kryzysu kultury? Między ideologią a filozofią osobistych znaczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Współczesność, będąca konsekwencją procesów społeczno-kulturowych zmian, które skutkują stanem określanym jako kryzys kultury, staje się inspiracją do stawiania pytań, także pytań o edukację i jej przyszłość. Myślenie o ...