Przeglądaj według tematu "dydaktyka"
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 44
-
Czasy komunizmu w polskich podręcznikach szkolnych do historii
(Wydawnictwo Ibidem, 2018)In every country, from always next ruling teams aimed education with presented political line. They served in this, among others school books. The article discusses the results of research on the manner of presenting ... -
Dydaktyczna interpretacja opery narodowej E. Suchonia „Krútňava” i jego cykl fortepianowy „Obrazki ze Słowacji” dla dzieci i młodzieży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)Didactic and organisational skills of Slovak composer Eugen Suchoň multifariously influenced his creative work. Suchoň’s instructive compositions, but also compositions for adults, are hitherto actual, since they survey ... -
Grywalizacja w praktyce: reguły, problemy, zalety i technologia. Wstępna analiza rocznych kursów przeprowadzonych na UKW
(Nicolaus Copernicus University Press, 2013)Pierwszym i podstawowym problemem w zdecydowanej większości dyskusji, które prowadziliśmy na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego i w czasie różnych konferencji jest niezrozumienie lub wręcz błędne nastawienie do samego ... -
Grywalizacja w praktyce: reguły, problemy, zalety i technologia. Wstępna analiza rocznych kursów przeprowadzonych na UKW - PEŁNA WERSJA
(2014)Pierwszym i podstawowym problemem w zdecydowanej większości dyskusji, które prowadziliśmy na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego i w czasie różnych konferencji jest niezrozumienie lub wręcz błędne nastawienie do ... -
Kazimierz Twardowski jako patriota, filozof, nauczyciel
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Uczelniana Rada Doktorantów, 2014)W artykule rekonstruuję poglądy Kazimierza Twardowskiego dotyczące metod - sposobów nauczania i wychowania młodzieży. Przybliżam również główne zasady dydaktyczne jakimi według profesora powinien kierować się nauczyciel w ... -
Klasa szkolna miejscem oddziaływań niewerbalnych komunikatów nauczyciela w pracy z uczniami - komunikat z badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2006) -
Kompetencja globalna w szkole
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2013)Autorka artykułu - zainspirowana doświadczeniami dydaktycznymi Williama Powella i Ochan Kusumy-Powell, autorów książki „How to Teach Now” - podejmuje próbę określenia warunków sprzyjających kształtowaniu w uczniach kompetencji ... -
Komunikacyjne kompetencje współczesnego nauczyciela - znaczenie niewerbalnego komunikowania się w procesie edukacyjnym
(Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2006) -
Konflikt relacji a niewerbalna komunikacja nauczyciela z uczniami
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2007) -
Metody nauczania stosowane przez nauczycieli przedmiotu muzyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)zawód nauczyciela przedmiotu muzyka jest tyleż fascynujący, co trudny. Wśród podstawowych obowiązków każdego nauczyciela ważne miejsce powinna zajmować potrzeba stałego doskonalenia swoich umiejętności i podnoszenie ... -
Muzeum jako miejsce uczenia się i doświadczenia. Z inspiracji strukturalnych w dydaktyce Kazimierza Sośnickiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Tekst jest poświęcony analizie działania współczesnego muzeum i zachodzących w nim procesów. Strukturalistyczne wątki obecne w dydaktyce Kazimierza Sośnickiego posłużyły jako tło teoretyczne dla ukazania złożoności ... -
Nowoczesne technologie w edukacji muzycznej jako narzędzie wspierające proces nauczania-uczenia się
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)temat związany jest z zastosowaniem nowoczesnych technologii w edukacji muzycznej. W pierwszej części omówiono, czym są technologie informacyjno-komunikacyjne oraz w jakim zakresie stosowanie nowoczesnych technologii ... -
O wybranych pozamodelowych sposobach nauczania - uczenia się literatury
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1992) -
Od funkcji oceniania do kultury samoregulowanego uczenia się, czyli rozprawa o ocenianiu kształtującym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Celem niniejszego tekstu jest dyskusja nad „ocenianiem kształtującym”, które już od pewnego czasu cieszy się coraz większym zainteresowaniem w polskim środowisku edukacyjnym. Podstawowe pytania w tym obszarze sprowadzają ... -
Oddziaływanie komunikacji niewerbalnej nauczyciela na uczniów
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1999) -
Oddziaływanie pozawerbalnych komunikatów nauczyciela we wskazanych przez uczniów sytuacjach lekcyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007)