Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 5910-5929 z 7562
-
Świadomość językowa uczniów klas trzecich szkoły podstawowej
(2015)Doskonalenie kompetencji językowych i komunikacyjnych uczniów stanowi podstawę kształcenia w każdym kierunku. Idealnym narzędziem do przeprowadzenia zajęć umożliwiających ich poszerzenie zdaniem metodyków jest współczesna ... -
Świadomość patriotyczna nauczycieli
(1994) -
Świadomość prawna w okresie postsowieckim: z doświadczenia współczesnego ukraińskiego konstytucjonalizmu
(Instytut Prawa, Administracji i Zarządzania ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2014)Autor analizuje rolę świadomości prawnej w kształtowaniu obywatelskiego społeczeństwa i demokratycznego państwa prawnego. Przedmiotem badania są właściwości świadomości prawnej obywateli doby postsowieckiej. Zdaniem ... -
Świadomość sozologiczna ludzi dorosłych
(Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1991) -
Świat dzieci w ich wypowiedziach na łamach „Płomyczka” z okresu PRL
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)„Płomyczek” z okresu PRL jako czasopismo dla dzieci wykorzystywany był jako pomoc dydaktyczna, także w realizacji ówczesnych programów ideowo-wychowawczych. W latach 60., 70. i 80. „Płomyczek” dzięki rozbudowanym działom ... -
Świat sonorystyki Kazimierza Serockiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012)The paper is a review of some basic issues concerning the mature musical output of this composer. Points to the still underestimated role in Polish history of twentieth century music, shows the sonorism (“sonoristics”) as ... -
Świat uczuć w "Teorii i praktyce tańca" Jeana Georgesa Noverre'a
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010) -
Świat wartości młodzieży akademickiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2015)Praca podejmuje bardzo istotną dla wychowania i pedagogiki problematykę wartości młodzieży. W sformułowaniu tytułu jest mowa nawet o „Świecie wartości”, co jest też w pełni zrozumiałe, zważywszy na złożoność problematyki ... -
Świat widziany oczami nacjonalistów ze Starego Kontynentu
(2017)The main issue of this article are nationalist parties in Europe and their point of view on the transformation in the contemporary world. The main nationalist parties in Europe are eg. Golden Dawn (Greece), New Force ... -
„Świat życia codziennego” jako źródło wiedzy pedagogicznej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2009)Kategoria „świata życia codziennego” (Lebenswelt) opiera się na założeniu, że wszelki, źródłowy i prawdziwy, początek „w zdobywaniu poznania jest nienaukowy”. Kategoria ta jest więc swoistą rehabilitacją i dowartościowaniem ... -
„Świat życia” i „Mała ojczyzna” jako obszary procesów edukacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Przedmiotem rozważań zawartych w niniejszym opracowaniu są refleksje na temat kontekstów edukacyjnych związanych z kategoriami „świata życia” i „małej ojczyzny”. Zdaniem autora potrzeba refleksji w tym obszarze wynika ... -
„Świat życia” jako kategoria pedagogiczna
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011) -
Światowe Forum Społeczne jako podmiot polityki kosmopolitycznej
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Wydawnictwo UKW, 2018)Światowe Forum Społeczne wyłoniło się na początku XXI w. jako czołowy podmiot ruchu alterglobalistycznego. Skupia ruchy sprzeciwiające się neoliberalnej globalizacji i walczące ze związaną z nią coraz słabszą kontrolą ... -
Światło anamnezy: o utworze Zbigniewa Herberta "Pan Cogito myśli o powrocie do rodzinnego miasta"
(Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2014)The article is an attempt to investigate the issue of anamnesis in Zbigniew Herbert’s poetry based on the interpretation of the poem Pan Cogito myśli o powrocie do rodzinnego miasta [“Mr. Cogito Considers Returning to His ... -
Świeckość szkoły we francuskim systemie oświatowym - wokół dylematów edukacji międzykulturowej
(Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie, 2002)Francja to kraj wieloetniczny i zróżnicowany kulturowo, co znajduje odzwierciedlenie także w systemie oświaty. Kwestia świeckości szkół i procesu dydaktyczno-wychowawczego jest tu szczególnie akcentowana na tle krytyki ...