Przeglądaj według tematu "pedagogy"
Wyświetlanie pozycji 21-32 z 32
-
Problem wielojęzyczności w niemieckiej literaturze naukowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Przedmiotem rozważań uczyniono problem wielojęzyczności omówiony na łamach niemieckiej literatury naukowej. Artykuł przybliża definicje oraz rodzaje wielojęzyczności wyróżnione przez niemieckich autorów. Dokonany przegląd ... -
Spór wokół dysleksji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)Autorka, mając na uwadze wielość definicji dysleksji, typologii i teorii związanych z jej etiologią, podejmuje jednak próbę przedstawienia dysleksji w kontrowersyjnych ujęciach, ukazując niejednoznaczności wokół tego zjawiska. ... -
Sprawozdanie z III Transdyscyplinarnego Seminarium Badań Jakościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Przedstawiony tekst stanowi relację z przebiegu iii Transdyscyplinarnego Sympozjum Badań Jakościowych, które odbyło się w dniach 8-10 września 2014 roku w Zielonej Górze. Było to trzecie z cyklu sympozjów poświęconych ... -
Studentki-matki o łączeniu studiów i macierzyństwa. Badania wstępne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Celem niniejszego artykułu jest ukazanie wybranych wyników badań wstępnych (pilotażowych) dotyczących łączenia studiów i macierzyństwa. Podstawą teoretyczną prowadzonych rozważań są teorie dotyczące realizacji zadań ... -
Styles of Coping with Stress of the Artistically Talented Youth in the School Environment
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)The article focuses on the issues relating to the functioning of the artistically talented youth in the school environment. Education in art schools is different than general school education. Gifted students may experience ... -
Szkoła Twardowskiego i ukraińskie szkolnictwo w Galicji pierwszego czterdziestolecia XX wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Artykuł jest poświęcony zbadaniu wpływu filozoficznej Szkoły Lwowsko-Warszawskiej na kształtowanie się ukraińskiego szkolnictwa w Galicji w pierwszych czterech dziesięcioleciach XX wieku. Zadanie to zostało wykonane ... -
Transformations in the Sphere of Values and Marriage and Family in the Post-Modern World
(2020)In the post-modern axiological chaos, the family is essential in educating to values (with some exceptions, of course) – this is the main thesis of the Author. The text first addressed the uneasy task of a multi- ... -
"Twoje Dziecko" (1951-1981) – magazyn poradnikowy dla rodziców
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2013)W artykule podjęto się zadania zaprezentowania jednego z tytułów w segmencie pism dla rodziców. Wybrano tytuł Twoje Dziecko ze względu na kryterium czasowe. To najstarszy tytuł spośród innych tytułów aktualnie dostępnych ... -
Wprowadzenie do zagadnień pedagogiki drogi. Perspektywa społeczno-pedagogiczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Propozycja niniejszych rozważań odnosi się do zagadnień związanych z przygotowaniem człowieka do uczestnictwa w ruchu drogowym. Rozważania są prowadzone z perspektywy pedagogiki społecznej. Ich fundamentem jest kategoria ... -
Wybrane determinanty doświadczania pracy zawodowej przez socjoterapeutów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)Celem badań było ustalenie, jakie czynniki z obszarów 1) doświadczenia zawodowego, 2) obciążenia pracą oraz 3) grup aktywowanych czynników pomocowych mają znaczenie dla doświadczanych emocji w pracy zawodowej (emocje ... -
„Zanim rozpocznie się szkoła…” - wyobrażenia studentów wczesnej edukacji o pracy nauczyciela - wychowawcy uczniów pierwszej klasy
(2016)Wspieranie rozwoju dzieci to jedno z najważniejszych zadań nauczyciela – wychowawcy. Artykuł prezentuje wyobrażenia studentów wczesnej edukacji o pracy nauczyciela – wychowawcy uczniów klasy pierwszej. Podstawą analizy ... -
Znaczenie kategorii "zagrożenie stereotypem" dla procesu nauczania i uczenia się
(2016)Zagrożenie stereotypem może dotyczyć wszystkich uczniów, którzy należą do stygmatyzowanych grup określanych mianem mało zdolnych. Niepokój związany z perspektywą potwierdzania negatywnego stereotypu jest istotnym czynnikiem ...