Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 740-759 z 7595
-
Czy doświadczanie stresu może służyć zdrowiu?
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009)The article, which refers to positive psychology approach, attempts to answer the question whether experiencing stress may promote individual’s health. The definitions of eustress, including its temporary understanding, ... -
Czy fenomenologia wystarczy? Pogranicza abstrakcjonizmu na przykładzie twórczości Marty Tomczyk
(2015)Niniejszy artykuł stanowi próbę krytycznego zmierzenia komplementarności fenomenologii (nie tylko w ujęciu lévinasowskim) i możliwości jej wykorzystania podczas odkrywania i badania wyjątkowych dzieł, którymi współczesną ... -
Czy germanizmy? (Na materiale "Słownika błędów językowych" Juliana Szweda)
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2007) -
Czy Kazimierza Twardowskiego model kształcenia filozoficznego jest aktualny?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Model kształcenia filozoficznego Kazimierza Twardowskiego obejmuje propedeutykę filozofii w szkole średniej oraz uniwersyteckie studium filozofii. Propedeutyka filozofii, składająca się z logiki i psychologii, rozwija ... -
Czy można zbudować pełną teorię wartości?
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Instytut Nauk Politycznych UKW, 2009)The considerations of scientists interested in political ethics about theory of values are related to the fields that aim to built an entire theory of axiological phenomena concerning history, sociology, political science ... -
Czy muzyka stresuje?
(Difin, 2018)Z perspektywy specyfiki kształcenia muzycznego poruszono problematykę występu publicznego, który powszechnie jest postrzegany jako największe źródło stresu doświadczanego przez dzieci i młodzież uczące się w szkołach ... -
Czy nastąpiła już dewaluacja uczciwości?
(Instytut Nauk Politycznych UKW, 2001) -
Czy naukowość praktyki psychologicznej jest science fiction?
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2006)The article is focused on still unsolved theoretical problems in contemporary psychology. These problems might be well recognized in a dispute that is now conducted in psychology and concerns the possibility to unify ... -
Czy pasja męczy? Podstawowe potrzeby psychologiczne jako mediator związku pasji pracy i zmęczenia przewlekłego nauczycieli
(2019)Dla części nauczycieli ich praca jest na tyle ważna, że nadaje sens ich życiu i staje się częścią ich tożsamości, a zatem stanowi ich pasję. Celem prezentowanego badania było sprawdzenie, czy nauczyciele bez pasji, pasjonaci ... -
Czy postawy wobec pieniędzy mogą sprzyjać przedsiębiorczości?
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2007)In research on entrepreneurship, money is most often considered as a measure of the company's success. From the psychological point of view, it is interesting to what extent the attitude towards financial matters may be ... -
Czy potrzebujemy autorytetu pedagogicznego?
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki, 2008) -
Czy powinniśmy bać się „Poganki”?
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1995) -
Czy praca historyka jest złudzeniem?
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 1997)The author claims that there are not pure historica1 facts; there are only interpretations of these facts. The paper describes three interpretations of a fragment of Julian Ochorowicz's scientific biography. A question ... -
Czy rzeczywiście wszystko się może zdarzyć? Analiza składniowo-semantyczna czasownika "zdarzyć się"
(2016)Liczba znaczeń czasownika zdarzyć się w różnych słownikach języka polskiego waha się od jednego do trzech, definicje znaczeń z kolei są obarczone błędami. Celem autorki artykułu jest przeprowadzenie na nowo analizy ... -
Czy szeroko rozumiane problemy ochrony środowiska nie zdominują rzetelnej znajomości przyrody?
(Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1992) -
Czy szkoła przygotowuje do dyskursu politycznego?
(2007)The aim of this article is to specify the role that the political discourse plays in Polish education. To do this some basics of cirruculum, syllabus and textbooks of secondary level were put into analysis. Some contents ... -
Czy uczelnia może być szkołą demokracji obywatelskiej?
(Trans Humana, 2010)