Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1235-1254 z 7595
-
Edukacja w warunkach zmian cywilizacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Zmiana jest obecnie jednym z najczęściej używanych terminów, za pomocą którego próbuje się opisywać, charakteryzować, analizować czy wyjaśniać szereg zjawisk, jakie dokonują się we współczesnym świecie. Jednym ze sposobów ... -
Edukacja w warunkach zróżnicowania kulturowego
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2007)Przedmiotem artykułu jest edukacja w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. W koncepcjach tego rodzaju edukacji za najistotniejsze autor uznaje następujące kategorie pojęciowe: Inni i Obcy, wielokulturowość, międzykulturowość, ... -
Edukacja w zakładzie pracy w perspektywie organizacji uczącej się
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2012)Edukacja ustawiczna rozumiana jako całożyciowy proces uczenia się stała się niezbędna w przygotowaniu jednostki do funkcjonowania w warunkach gospodarki opartej na wiedzy i społeczeństwa uczącego się. Szczególnie intensywnym ... -
Edukacja w zakładzie pracy. Kontekst teoretyczny a wyniki badań własnych
(Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, 2011)Jednym z zasadniczych wymogów współczesnej gospodarki, który przesądza o konkurencyjności funkcjonujących w niej podmiotów jest ciągłe podnoszenie poziomu kwalifikacji i kompetencji zawodowych pracowników. Edukacja ustawiczna ... -
Edukacja w zakładzie pracy. Kontekst teoretyczny a wyniki badań własnych
(2011)One of the principal requirements of modern economy which determines competitiveness of all functioning entities is increasing workers’ professional qualifications. Education of adults as an element of learning ... -
Edukacja wczesnoszkolna - w stronę modelu partycypacyjnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)Dzisiejsza szkoła znalazła się w impasie, uwikłana między racjonalnością adaptacyjną i emancypacyjną. Kryzys szkolnej edukacji polega na tym, że tradycyjna formuła kształcenia już się nie sprawdza, a nowym koncepcjom brak ... -
Edukacja wielokulturowa a płeć. Stosunek młodzieży licealnej do wybranych narodów
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2008)Artykuł przedstawia wyniki badania przeprowadzonego w dziewięciu polskich liceach ogólnokształcących. Dotyczyło ono wpływu zajęć warsztatowych na temat świata islamu na stosunek do Arabów i innych narodów. Zastosowano ... -
Edukacja wobec przemian aksjologicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Współczesna rzeczywistość to pasmo dynamicznych zmian, które nie pozostają bez wpływu na edukację. Bardzo wyraźnie wpływ ten uwidacznia się w sferze aksjologicznej. Edukacja staje m.in. wobec takich zjawisk, jak: relatywizm ... -
Edukacja wobec zmian gospodarczych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Formuła tematyczna opracowania zakłada określenie najbardziej podstawowych zależności oddających istotę relacji: gospodarka–edukacja. Postanowiono wyróżnić i omówić następujące problemy strukturalne: 1. Gospodarka w ... -
Edukacja: dobro publiczne czy dobro konkurencyjne?
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2009)Konkurencyjność rozumiana jako dążenie do osiągnięcia przez placówki edukacyjne jak najlepszych wyników oraz rywalizacja o miano najlepszej szkoły nie jest zjawiskiem nowym. Nowe jest w pewnym sensie wzmożone zainteresowanie ... -
Edukacyjna wartość pytań dzieci w wieku wczesnoszkolnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2008) -
Edukacyjne implikacje konfliktu życia i śmierci w przestrzeniach międzykulturowych
(Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Towarzystwo Oświatowe, 2011)„Obcy” jako podstawowa kategoria pojęciowa w pedagogice międzykulturowej jest bardzo pojemna. Jej ujęcie w kontekście konfliktu staje się szczególnie interesujące, gdy wyzwania edukacyjne balansują na granicy tabu, dobrego ... -
Edukowanie do dojrzałości rodzicielskiej w przekazie dodatku „Edukacja Rodzinna” do miesięcznika „Rodzina i Szkoła” w latach 1982-1989
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Artykuł prezentuje działania edukacyjno-wychowawcze podejmowane na łamach czasopisma „Rodzina i Szkoła” skierowanego do rodziców i pedagogów. Jednym z ważniejszych było publikowanie w latach 1982-1989 dodatku „Edukacja ... -
Edward de Bono / Naucz się myśleć kreatywnie. Warszawa 1998
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 1999) -
Edward Nęcka / Inteligencja i procesy poznawcze. Kraków 1994
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Edward Radziński / Stalin, Warszawa 1996
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 2000) -
Edward Śmigły-Rydz / Dążąc do końca swoich dróg, Londyn 1989
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 2000) -
Edwin Elias Gordon's Theory: Implications for Social Aspects of Making Music in the Education of a Child (According to the Author's Own Educational Research)
(Daugavpils University, 2015)The paper presents the selection of authorís own research results on selected assumptions of Gordon's Theory of Music Learning in early education. The paper discusses the assumptions of Gordonís theory that concern the ...