Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 4764-4783 z 7582
-
Przeżycie estetyczne a dialogiczne otwarcie osoby. Refleksje nad wybranymi esejami poświęconymi twórczości Piera della Franceski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2017) -
Przeżycie religijne - przeżycie erotyczne? Refleksje nad filmem "Raj: Wiara" Ulricha Seidla
(Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018) -
Przeżycie stresu związanego z powodzią i jego uwarunkowania. Analiza indywidualnych przypadków
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 1998)The author is interested in the experience of flood in the context of other life events. 9 women were clinically assessed in an interview study. The results show that the degree of experience most of all depends on their ... -
Przyczynek do historii polskiej psychoanalizy – Eugenia Sokolnicka
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2013)The purpose of this paper is to present Eugenia Sokolnicka, the Polish analyst who belongs to the first generation of psychoanalysts. The article provides an overview of Sokolnicka's clinical and theoretical work and ... -
Przyczynek do marksistowsko-leninowskiej walki z zafałszowaniami roli Związku Radzieckiego w socjalistycznej integracji gospodarczej
(Wydawnictwo Uczelniane WSP Bydgoszcz, 1979) -
Przyczyny i czas pozostawania w bezdomności mężczyzn a ich percepcja siebie w relacjach z innymi ludźmi
(2014)Wprowadzenie. Obserwuje się, że przybywa osób bezdomnych. Wśród nich jest wielu pozostających w bezdomności przez coraz dłuższy odcinek czasu. Analizy zjawiska nie pozwalają na wskazanie jednoznacznych przyczyn ... -
Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych uczniów szkół zawodowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)W artykule przybliżony został termin niepowodzeń edukacyjnych oraz podjęto próbę ustalenia czynników generujących występowanie tego zjawiska u uczniów szkół zawodowych, tj. uczniów branżowych szkół I stopnia i uczniów ... -
Przyczyny polskich konfliktów z lat 1948-1980
(Wydawnictwo Uczelniane WSP Bydgoszcz, 1984) -
Przyczyny stresu i strategie radzenia sobie ze stresem u młodzieży w wieku 14-16 lat
(Instytut Psychologii Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002)The purpose of this study was to define how 14-16 years old adolescents do perceive the causes of the experienced stress and what strategies they use to cope with it. The Polish version of Adolescent Coping Checklist was ... -
Przydatność nauczania techniki w szkole podstawowej dla dalszego kształcenia na poziomie średnim w opinii nauczycieli szkół podstawowych
(Wojewódzki Ośrodek Politechniczny, 1997) -
"Przygoda technoromantyczna" czy "romans z wojenką"? Konstrukcje męskości militarnej w literaturze autriackiej i polskiej w kontekście Wielkiej Wojny
(2012)European military masculinity is seemingly monolithic. In spite of common notions of the universal character of military organisations and institutions, there are in fact many different masculinities, embedded in different ... -
Przygotowanie absolwentów wychowania technicznego WSP w Bydgoszczy do pracy w szkole
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1982) -
Przygotowanie dzieci przedszkolnych do rozpoczęcia nauki matematyki w klasie I
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1996) -
Przygotowanie fizyczne specjalne gimnastyków w procesie treningu sportowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2009)The sports rivalry nowadays requires a logically programmed training process based on the latest scientific findings, technological achievements and the instructors’ experience. The issue of controlling the training ... -
Przygotowanie kwalifikowanych kadr dla placówek kulturalno-oświatowych na terenie województwa bydgoskiego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1979) -
Przygotowanie nauczyciela do profesjonalnego i osobistego rozwoju w toku akademickiego kształcenia. Bariery i szanse
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)W artykule Autorka określa niezbędne warunki, jakie muszą być spełnione, by w toku akademickiego kształcenia można było uruchomić proces przygotowania nauczyciela do profesjonalnego i osobistego rozwoju. Główne przeszkody, ...