Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 2823-2842 z 7582
-
Metody i pomoce dydaktyczne wspierające wdrażanie edukacji regionalnej podczas lekcji języka polskiego (na przykładzie Kociewia)
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Uczelniana Rada Doktorantów, 2017)W artykule przedstawiłam szereg metod dydaktycznych, które mogą być wykorzystywane podczas wprowadzania na lekcjach elementów edukacji regionalnej. Opisałam również właściwe temu zagadnieniu pomoce dydaktyczne i wskazałam ... -
Metody i techniki diagnozowania niedostosowania społecznego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1984) -
Metody nauczania stosowane przez nauczycieli przedmiotu muzyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)zawód nauczyciela przedmiotu muzyka jest tyleż fascynujący, co trudny. Wśród podstawowych obowiązków każdego nauczyciela ważne miejsce powinna zajmować potrzeba stałego doskonalenia swoich umiejętności i podnoszenie ... -
Metody oceny jakości dźwięku w telefonii Voice over IP
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2010)Algorytmy oceny jakości dźwięku pracują z sygnałem wzorcowym bądź bez niego. Metody charakteryzują się różnymi wymaganiami na moc obliczeniową procesora oraz pamięć danych. Determinuje to możliwość zastosowania ... -
Metody pomiarowe w badaniach pismoznawczych
(Wydawnictwo Instytutu Ekspertyz Sądowych, 1997)Metody badań pismoznawczych podlegają ciągłej ewolucji. Porównanie najstarszej metody badań pisma (metody kaligraficznej) z metodami stosowanymi obecnie ukazuje, jak wiele aspektów metod badawczych uległo zasadniczym ... -
Metody pomocy psychologicznej w leczeniu pierwotnego nadciśnienia tętniczego
(Via Medica, 2021)Wstęp: W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące najczęściej stosowanych metod pomocy psychologicznej w leczeniu osób chorych na pierwotne nadciśnienie tętnicze (NT), w tym technik relaksacyjnych i medytacyjnych, ... -
Metody stymulacyjne w nauczaniu techniki na studiach pedagogicznych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Metodyka działań terrorystycznych w Iraku na przykładzie filmu The Hurt Locker. W pułapce wojny. Wstęp do analizy politologiczno-filmoznawczej
(2015)Contemporary media, including film, react strongly to the global terrorism phenomenon. Terrorism has been one ofthe most important themes ofAmerican cinema for many years and it can be found in action and drama films. The ... -
Metodyka kształcenia nauczycieli wychowania muzycznego na przykładzie Zakładu Wychowania Muzycznego Wyższej Szkoły Nauczycielskiej w Bydgoszczy
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1975) -
Metonymy - a Figure of Speech or a Figure of the Mind
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2006)In the classical theory, metonymy is defined as a figure of speech which mainly operates on names of things. According to more recent studies, however, metonymy is a particular type of mental mapping, a highly structured ... -
Metrologia techniczna a specyfika drewna na przykładzie układu tolerancji i pasowań
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1988) -
Metrologia techniczna a specyfika drewna na przykładzie układu tolerancji i pasowań
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Męskość w opresji? Dylematy męskości w kulturze Zachodu
(Rabid, 2005) -
Mężczyzna w nieludzkim świecie. Wizerunki mężczyzny w poezji i plastyce polskiego socrealizmu
(Blok. Międzynarodowe pismo poświęcone kulturze stalinowskiej i poststalinowskiej, No 2, 2003) -
Miasta przemysłowe dolnej Wisły
(2015) -
„Miasta są dla ludzi, nie dla słoni”. Rzecz o tym, jak motoryzacja wywołała konflikt o miejską przestrzeń
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Uczelniana Rada Doktorantów, 2014)W artykule pokazano jak gwałtowny rozwój motoryzacji doprowadził do w stworzenia dwóch form przestrzeni wyobrażonej: pierwsza (modernistyczna) bazowała na nadziejach związanych z możliwościami samochodu, a druga ... -
Miasto i wieś - dwa style życia i dwa systemy wartości (na podstawie wybranych podręczników z okresu międzywojennego)
(2012)This article presents the differences in the city image and village image which were constructed for textbooks for urban schools and textbooks for village schools. These differences result from the state ideology which ...