Przeglądaj według tematu "język polski"
Wyświetlanie pozycji 21-40 z 72
-
Moja Polska? - dyskursy tożsamosciowe w edukacji polonistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Adama Mickiewicza, 2021)The aim of the article is to define the essence of national identity of education discourse. Institutional education plays the crucial role in passing on this identity. These state institutions influence young generations ... -
Nazwy barw i ich symbolika we frazeologii języka niemieckiego i polskiego
(2015)Kolory wywołują różne skojarzenia i emocje. Często przypisuje się im pewne wartości i znaczenia. Kolory na przestrzeni wieków stały się symbolami poszczególnych pojęć abstrakcyjnych. Tematem artykułu są nazwy kolorów ... -
O sposobach wartościowania miasta w wybranych podręcznikach języka polskiego
(2011)The subject of an analysis are selected textbooks reserved for high schools. They indicate considerable geological differences which needed to be included in a research. The article describes a whole net of contexts which ... -
O syntaktycznej segmentacji dziecięcych tekstów mówionych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1995) -
O świadomości fonetycznej młodzieży
(1996) -
Pisownia przyimków w klasach IV-VIII szkoły podstawowej w świetle badań statystycznych
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1992) -
Polszczyzna bydgoszczan. Stan badań, metodologia, perspektywy badawcze
(Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2004) -
Popularne imiona młodych mieszkańców Bydgoszczy i okolic
(Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 1995) -
Posłannictwo czy pragmatyzm - o zadaniach nauczyciela języka polskiego w czasach ponowoczesnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017)The goal of this article is to try to answer a question if in present day conditions it is possible to harmoniously interconnect mission with trade and if we can unequivocally determine what this mission is about. Changes ... -
Potoczny obraz zazdrości
(Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, 2009) -
Ranga dydaktyczna ćwiczeń ortograficznych i interpunkcyjnych w podręcznikach szkolnych klas IV-VIII szkoły podstawowej a potrzeby uczniów w tym zakresie
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1993)