Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1121-1140 z 7583
-
Działanie na szkodę w polskim prawie karnym gospodarczym
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 2000) -
„Działanie obrzędowe otwarte" jako technika internalizacji wartości - doniesienie z badań
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1982) -
"Działanie obrzędowe otwarte" jako technika internalizacji wartości w odniesieniu do poradnictwa życia
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1981) -
Działanie pedagogiczne (dydaktyczno-wychowawcze) na szczeblu elementarnym w poglądach i pracy Marii Montessori
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1999) -
Działanie techniczne
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1980) -
Dzieci na koloniach w województwie pomorskim w okresie Drugiej Rzeczypospolitej (w świetle materiałów archiwalnych)
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)W okresie międzywojennym kolonie były jedną z form opieki społecznej, skierowaną głównie do dzieci z rodzin bezrobotnych i ubogich, a także dla wychowanków samotnych rodziców. Funkcjonowały kolonie wypoczynkowe i półkolonie; ... -
Dzieci Pana Cogito
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1996) -
Dzieciństwo galicyjskie na początku XX wieku w świetle chłopskiej literatury pamiętnikarskiej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Chłopska literatura pamiętnikarska jest cennym dokumentem przemian, które następowały na przestrzeni lat w galicyjskich wsiach. Opisy wiejskiego życia i obyczajów są źródłem wiedzy o ówczesnej kulturze, świadomości narodowej, ... -
„Dzieciństwo moich dzieci” Teresy Górskiej – nieznany przyczynek do dziejów rodziny ziemiańskiej na Pomorzu
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Dzieciństwo moich dzieci to niepublikowane do tej pory wspomnienia Teresy z Plater Zyberków Górskiej (1898-1990), żony Jana Górskiego – współwłaściciela majątku ziemskiego Kamienica w powiecie tucholskim. Obejmują lata ... -
Dzieciństwo na wsi polskiej w okresie Drugiej Rzeczypospolitej w świetle źródeł pamiętnikarskich
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Celem ustaleń historiograficznych jest próba ukazania dzieciństwa dzieci chłopskich w okresie II Rzeczypospolitej. Podstawą źródłową rozważań są pamiętniki chłopskie dotyczące okresu II Rzeczypospolitej. Analizie poddano 115 ... -
Dziecko jako "konsumencki podmiot". O wspieraniu wychowawczym jako przeciwdziałaniu iluzorycznej podmiotowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2016)W dyskursie pedagogicznym usytuowanym w kontekście znaczących zjawisk i procesów charakterystycznych dla współczesnej rzeczywistości nie może zabraknąć kwestii związanych ze wspieraniem wychowawczym dzieci i młodzieży. ... -
Dziecko jako zuch w organizacji harcerskiej w Drugiej Rzeczypospolitej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Ruch zuchowy po I wojnie światowej był w naszym kraju bardzo niszowy. Dopiero w latach 30. XX wieku szybko zaczął rosnąć w siłę. Wychowanie zuchowe nastawione było na rozwijanie indywidualnych umiejętności i predyspozycji ... -
Dziecko w kontekście świata wartości rodziców. Realizacja zadań wynikających z rodzicielstwa
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczn, 2020)W czasach współczesnych dziecko żyje wokół zmieniających się nieustannie warunków. Funkcjonuje w świecie, który naznaczony jest pluralizmem, wielowymiarowością świata i technicznym postępem. W artykule została podjęta ... -
Dziecko w kontekście świata wartości rodziców. Realizacja zadań wynikających z rodzicielstwa
(2020)W czasach współczesnych dziecko żyje w zmieniających się nieustannie warunkach. Funkcjonuje w świecie, który naznaczony jest pluralizmem, wielowymiarowością świata i technicznym postępem. W artykule została podjęta kwestia ... -
Dziecko w przestrzeni miejskiej starożytnego Rzymu (II w. p.n.e. - V w.n.e.)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1992) -
Dziecko w rodzinie jako środowisku społecznego „stawania się”
(Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, 2014)The issue of family in a contemporary social thought is analyzed in many sciences: psychology, sociology, pedagogy, anthropology. Family participation in the processes of creating the society and its role in ... -
Dziecko w rodzinie rozbitej (analiza społeczno-demograficzna zjawiska rozwodów)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1983)