Repozytorium UKW: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 801-820 z 7607
-
Partycypacja społeczna w rządzeniu i zarządzaniu - koncepcje i praktyka
(2015)Contemporary social movements are an alternative to political systems based on parliamentary democracy, in which consumerism and individualism are the dominant values. The thought of social movements constitutes, for their ... -
Konflikt celów radykalnych ugrupowań politycznych i państwa demokratycznego a bezpieczeństwo ideologiczne Polski
(2014)Zagrożenia dla demokracji mogą wynikać z działalności partii i ruchów odwołujących się do radykalnych ideologii oraz stosujących metody walki politycznej niezgodne z zasadami państwa demokratycznego. Na skrajnych ideologiach ... -
Koncepcje programowe polskich partii politycznych w zakresie bezpieczeństwa narodowego
(2016)Koncepcje partii politycznych w zakresie wyznaczania kierunków polityki bezpieczeństwa państwa zajmują poczesne miejsce w ich programach wyborczych. Partie polityczne prezentują w nich krytyczne aspekty prowadzonej polityki, ... -
Funkcja profilaktyczna dzialalności straży gminnych (miejskich) na rzecz dzieci i młodzieży szkolnej
(2014)W artykule została poddana analizie działalność straży miejskich w Polsce. Jednym z celów straży miejskich jest profilaktyka i prewencja przestępczości. Cel ten został określony przez mieszkańców miast, w których działają ... -
Antysystemowe ruchy społeczne i partie polityczne w Polsce doby transformacji politycznej
(2014)Przedmiotem rozdziału jest analiza krytyki demokracji w Polsce, kształtującej się po 1989 roku oraz programów ruchów i partii politycznych posiadających odmienne od dominujących wizje „dobrego państwa” lub „dobrego ... -
Anarchizm wobec problematyki władzy
(2006) -
Wszechwiedza
(2016) -
Składnik emotywny w reklamach samochodów
(2004)The article deals with the modes of indicating the emotional component in Polish advertising discourse, but only in its part referring to cars. The author distinguished between the direct and indirect (metaphorical) way ... -
Obraz samochodu jako kobiety w prasowych tekstach reklamowych
(2001)The article presents the functioning of the metaphor „Car is a woman” in Polish press advertising texts and its persuasive efficiency. The author shows three semantic profiles of the notion „woman” which can be observed ... -
O sposobach uzasadniania językowych zachowań nieetykietalnych w dyskursie politycznym
(2012)The article is an attempt at systematizing the ways of justifying unetiquettal linguistic behaviours by the modern Polish political actors in the conditions of media democracy. The author assumed political correctness as ...