Repozytorium UKW: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 701-720 z 7638
-
Recepcja tematu niepełnosprawności w literaturze dziecięcej wśród uczniów polskich szkół podstawowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Badania recepcji wśród czytelników dziecięcych nie należą do często praktykowanych w Polsce. Szczególnie istotne dla rozwoju lokalnej edukacji inkluzyjnej/włączającej może być uzyskanie informacji na temat sposobu, w jaki ... -
Stres a picie alkoholu wśród studentek i studentów w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Niniejszy artykuł zawiera przegląd najważniejszych współcześnie koncepcji stresu. W artykule wskazana została fizjologia stresu oraz założenia teoretyczne ukazujące różnice pomiędzy stresem a traumą. Analizując proces ... -
Ściąganie w szkole a wartości ostateczne i instrumentalne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Celem pracy było zbadanie związków pomiędzy wartościami ostatecznymi i instrumentalnymi a ściąganiem sprawczym, pomocniczym i niechęcią do nieuczciwej pomocy na sprawdzianie. Zastosowano kwestionariusz Sprawdziany (do ... -
Kobiecość kreowana. Społeczne standardy atrakcyjności z perspektywy kobiet z niepełnosprawnością intelektualną
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Powstało wiele badań, artykułów naukowych i książek, które podejmują tematykę presji odczuwanej przez kobiety, aby sprostać standardom atrakcyjności fizycznej zawartym w przekazach medialnych. Problematyka ta odnosiła się ... -
Edukacja przyrodnicza na rzecz ochrony zwierząt w XIX-wiecznej literaturze dla dzieci i młodzieży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)W XIX stuleciu literatura dla dzieci i młodzieży włączyła się do ruchu na rzecz ochrony zwierząt przed okrucieństwem i przemocą. Kluczową kwestią stało się kształtowanie moralnego stosunku do zwierząt, przede wszystkim u ... -
Dobry z zachowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Tekst jest refleksją nad szkołą jako instytucją oceniającą ucznia, również jego zachowanie. Regulaminy oceniania zachowania, niejednokrotnie pełne absurdów, odsłaniają słabość narzędzia, jakim jest ocena zachowania. ... -
Czułam się bardzo samotna w każdym razie… Portrety nauczycielskiej samotności
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Autorka charakteryzuje biografie zawodowe początkujących nauczycieli. W odwołaniu do przeprowadzonych badań jakościowych omawia różne wymiary doświadczanej przez nauczycieli samotności w radzeniu sobie z wymaganiami zawodu. ... -
Subiektywna recenzja filmów fabularnych o szkole
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Prezentuję recenzje kilku filmów fabularnych, w których akcja rozgrywa się na terenie szkoły lub w związku ze szkołą. Bohaterami są uczniowie oraz nauczyciele, a ich życie koncentruje się wokół tej instytucji. Analiza ... -
Rozwijanie dyspozycji do myślenia krytycznego w warunkach akademickich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)W artykule przedstawiono znaczenie myślenia krytycznego oraz opisano różne sposoby jego rozumienia. Omówione zostały wybrane bariery utrudniające rozwijanie myślenia krytycznego oraz sposoby radzenia sobie z trudnościami. ... -
Profesor Zdzisław Dąbrowski – twórca nowoczesnej teorii opieki i pedagogiki opiekuńczej – wspomnienie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020) -
Anna Babicka-Wirkus / Kultury oporu w szkole. Działania – motywacje – przestrzeń. Warszawa 2019
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020) -
Tomasz Huk / Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline. Kraków 2019
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020) -
Wolność
(2016) -
Teoria sądu Edmunda Husserla
(2003) -
Teodycea Richarda Swinburne'a
(2001) -
O możliwościach wykorzystania krytycznej analizy dyskursu w badaniach nad mechanizmami perswazyjnymi w nauczaniu
(2010)Critical discourse analysis (CAD) is the methodology which allows to combine the attitude characterictic to social science (for instance: sociology, psychology and pedagogy) with the attitude represented by such linguistic ... -
Multikulturalnost kao smisao postojanja? O nacionalnom identitetu jugoslovenskog pisca Ive Andrica
(2017)CźZJ radajeste da se utvrdí u kojoj meri je nacionálni identitet Ive Andrića uticao na príjem njegovog dela и Poljskoj. Vrhunac Andričeve populárnosti pada u vreme pošle Drugog svetskog rata kada je Poljska postala gotovo ... -
Miasto i wieś - dwa style życia i dwa systemy wartości (na podstawie wybranych podręczników z okresu międzywojennego)
(2012)This article presents the differences in the city image and village image which were constructed for textbooks for urban schools and textbooks for village schools. These differences result from the state ideology which ...