Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6

    • Adaptacja dziecka do przedszkola – wyniki badań przeprowadzonych w Polsce i Niemczech w 2014 roku 

      Gierszewska, Adrianna (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)
      Artykuł dotyczy problemu adaptacji dziecka do przedszkola. Omówione w nim zostały najważniejsze aspekty tego niezwykle istotnego dla rozwoju dziecka procesu. W artykule zaprezentowano i omówiono wyniki badań, które zostały ...
    • The Brief Resilience Coping Scale - polska adaptacja Krótkiej Skali Prężności Zaradczej 

      Piórowska, Anna; Basińska, Małgorzata; Piórowski, Krzysztof; Janicka, Martyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
      Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie polskiej wersji Krótkiej Skali Prężności Zaradczej (The Brief Resilience Coping Scale – BRCS) stworzonej przez V. G. i K. Sinclair A. Wallston służącej do pomiaru w grupie osób ...
    • Polska adaptacja Kwestionariusza Obszarów Zależności Wartości Ja (CSWS-PL) 

      Wojtaś, Martyna; Zawadzka, Anna Maria; Szabowska-Walaszczyk, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)
      Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie polskiej adaptacji kwestionariusza Contingencies of Self-Worth Scale (CSWS), autorstwa Crocker i współpracowników (2003). Narzędzie to pozwala wyróżnić siedem obszarów ...
    • Polska adaptacja modelu narcystycznego podziwu i rywalizacji 

      Rogoza, Radosław; Rogoza, Marta; Wyszyńska, Patrycja (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)
      W niniejszym artykule zaprezentowany został model teoretyczny przedstawiający nową konceptualizacje narcyzmu zaproponowaną przez Backa i współpracowników (2013). Model ten został empirycznie zweryfikowany z wykorzystaniem ...
    • Uwarunkowania poczucia dobrostanu psychicznego u dzieci w sytuacji szkolnej 

      Farnicka, Marzanna; Liberska, Hanna (2015)
      The paper presents the results of a study aimed at the identification of selected subjective and situational determinants of the well-being of children and their adaptation to the environment of an elementary school. The ...
    • Wpływ pory dnia i efektu adaptacji na pomiar kontroli postawy ciała 

      Pujszo, Ryszard; Błach, Wiesław (Wydawnicwto NeuroCentrum, 2009)
      Doświadczenia własne zdobyte podczas wieloletnich badań posturograficznych prowadzonych zarówno na sportowcach jak i osobach nie trenujących pozwoliły zaobserwować zjawisko uzyskiwania coraz lepszych wyników w następujących ...