Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 6210-6229 z 7562
-
Uczymy się, jak się uczyć – kilka uwag o umiejętności uczenia się
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Udział drużyn ZHP w realizacji zadań wychowawczych w osiedlu
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1977) -
Udział dzieci 7-9 letnich w pracach na rzecz rodziny
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1996) -
Udział kobiet z powiatu inowrocławskiego w życiu publicznym
(Sport Journal of Education Health and Sport, 2015-12-10)Celem artykułu jest przedstawienie wyników badań dotyczących sytuacji kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem udziału mieszkanek powiatu inowrocławskiego w sferze społecznej. W ramach opracowania zgromadzone zostały opinie ... -
Udział młodzieży we wspólnych pracach na rzecz rodziny
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 1996)This article presents results of a study carried out in elder of primary schools in Poznan concerning the problem in the title. The W. Scott questionnaire was used. The following conclusions were reached after the analysis ... -
Udział szarego obywatela w tworzeniu uniwersum słowa drukowanego: akcydensy prywatne
(2006)While professionals - scientists, literary men, journalists, editors, publishers, printers and bookbinders participated in creating printing works of a bigger volume (books, the press), creating printing jobs was an ... -
Udział wiedzy politechnicznej w przygotowaniu uczniów szkół podstawowych do działalności zawodowej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1988) -
Udział wydarzeń muzycznych w życiu kulturalnym Żydów na Kujawach i Pomorzu w latach 1918/20-1939
(Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego, 2006) -
UE – Ukraina: wokół europejskich aspiracji Kijowa. Wybrane aspekty z uwzględnieniem perspektywy niemieckiej
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Wydawnictwo UKW, 2019)Cele artykułu wiążą się z omówieniem dążeń Ukrainy do zbliżenia z Unią Europejską, zwłaszcza po „pomarańczowej rewolucji” z 2004 r. oraz w kontekście konfliktu z Rosją o Krym i wschodnią Ukrainę, jaki rozpoczął się w 2014 ... -
Ujęcie resocjalizacji w wybranych dziełach Tadeusza Kotarbińskiego
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Uczelniana Rada Doktorantów, 2014)Artykuł podejmuje próbę znalezienia w dorobku Tadeusza Kotarbińskiego refleksji i myśli dotyczących aspektów procesu resocjalizacyjnego. Zadanie to jest niebagatelne ze względu na pokaźną twórczość oraz szeroki zakres ... -
Ujmowanie perspektywy czasowej własnego życia przez dorastających
(1996)The paper presents the results of research on the development of time perspectives in adolescence. The results show that temporal extension of the past perspective does not change significantly during adolescence. The ... -
Ukryty program - zakres treści i przegląd wybranych badań empirycznych
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011) -
Ulanen und Stahlhelden. Konstruktion der polnischen und deutschen militärischen Männlichkeit im Kontext des Ersten Weltkrieges
(2007)Der Beitrag unternimmt einen ersten Versuch, Ähnlichkeiten und Unterschiede in der Konstituierung der deutschen und polnischen militärischen Männlichkeit im breit gefassten kulturellen Kontext des ... -
Umiejętności dydaktyczne nauczycieli w zakresie organizowania procesu nauczania-uczenia się matematyki w klasach początkowych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1994) -
Umiejętności matematyczne uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)Rozwijanie umiejętności matematycznych uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną stanowi jeden z kluczowych celów dydaktycznych w szkole specjalnej. Celem badań w niniejszym artykule jest określenie funkcjonowania ... -
Umiejętności ortograficzne uczniów klasy trzeciej w zakresie opanowania pisowni fonetycznej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1993) -
Umiejętności ortograficzne uczniów klasy trzeciej w zakresie opanowania pisowni wyrazów związanych z zasadą historyczną
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1994)