Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 5192-5211 z 7595
-
Rozszerzona prawnokarna ochrona funkcjonariuszy publicznych przed zamachami podejmowanymi z powodu wykonywanych przez nich zawodów lub zajmowanych stanowisk
(Instytut Prawa, Administracji i Zarządzania ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2015)Kodeks karny przewiduje rozszerzoną prawnokarną ochronę funkcjonariuszy publicznych przed zamachami podejmowanymi z powodu wykonywanych przez nich zawodów lub zajmowanych stanowisk, a więc nie tylko przed zamachami ... -
Rozumienie konwersu relacji następstwa czasowego przez uczniów klas V-VIII
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1977) -
Rozumienie narzędzi przez studentów nauczania początkowego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1986) -
Rozumienie pojęcia kompetencja emocjonalna
(Instytut Psychologii Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2001)The article presents the results of the search for an answer to the questions: how may the concept of emotional competence be defined?, which of its components are more important?, how are these skills grouped? The first ... -
Rozumienie pojęć technicznych przez absolwentów szkół podstawowych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1985) -
Rozumienie różnicy między emocją rzeczywistą a okazywaną u dzieci w wieku przedszkolnym
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011)Children’s understanding of emotion is an important issue in the area of the development of social cognition. The presented research was aimed at investigating when children start to understand emotion as a mental state. ... -
Rozumowanie dzieci w wieku szkolnym w sytuacjach nacisku społecznego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1983) -
Rozumowanie postformalne u studentów w wieku 19-24 lat
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011)Inadequacy of the Piaget's model of cognitive development towards the reasoning of the adults is revealed in many contemporary conceptions of the development of thinking. Most of them concentrate on the chosen aspects of ... -
Rozważania nad pojęciem działalności społeczno-wychowawczej (w świetle literatury przedmiotu)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1983) -
Rozwijanie dyspozycji do myślenia krytycznego w warunkach akademickich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2020)W artykule przedstawiono znaczenie myślenia krytycznego oraz opisano różne sposoby jego rozumienia. Omówione zostały wybrane bariery utrudniające rozwijanie myślenia krytycznego oraz sposoby radzenia sobie z trudnościami. ... -
Rozwijanie dziecięcych sposobów rozumienia pojęć
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2008) -
Rozwijanie kompetencji interkulturowej w nauczaniu języka niemieckiego jako języka obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2008) -
Rozwijanie kreatywnego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie ćwiczeń z geometrii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Przyłączając się do dyskusji nad możliwością uruchamiania we wczesnej edukacji matematycznej aktywności badawczej uczniów oraz twórczego podejścia do doświadczeń z matematyki, w artykule podjęto próbę przedstawienia częściowych ... -
Rozwijanie sieci wsparcia społecznego właściwą odpowiedzią na problemy nastoletnich rodziców
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2008)Niniejszy artykuł dotyczy problematyki wczesnego rodzicielstwa. Co roku w Polsce około 20 tys. nastoletnich dziewcząt (w tym 4,5 tys. niepełnoletnich) zostaje matkami. Wczesne rodzicielstwo stanowi krytyczne wydarzenie ... -
Rozwijanie uzdolnień plastycznych uczniów klas niższych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1992)