Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 6403-6422 z 7583
-
W stronę filozofii dzieciństwa. Adultystyczna wizja dziecka i dzieciństwa z Arystotelesem w tle
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Dzieciństwo dawno przestało być kategorią zdefiniowaną jednoznacznie. Od chwili swego pojawienia się w obszarze kultury, na skutek różnorakich głębokich jej przemian zostało wielokrotnie zdekonstruowane. Prezentacja tej ... -
W stronę nadziei
(2010) -
W stronę pedagogiki Cienia i przebudzenia (inspiracje z prozy Hermanna Hessego)
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2008)Tekst jest próbą odpowiedzi na potrzebę holistycznego podejścia w naukach humanistycznych i pedagogicznego postulatu integralnego traktowania człowieka jako aktywnego i twórczego podmiotu. Służy temu program badawczy ... -
W stronę profesjonalizmu nauczyciela
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Artykuł ukazuje sposoby rozumienia profesjonalizmu nauczyciela, jego rozwój i uwarunkowania. Przedstawia kryteria rozwoju profesjonalizmu nauczyciela w odniesieniu do form aktywności zawodowej. Na tle funkcjonujących modeli ... -
W stronę psychologii i edukacji prośrodowiskowej: osobowościowe i socjodemograficzne korelaty tożsamości środowiskowej i dobrowolnej prostoty
(2022)Wprowadzenie: Zmiany klimatyczne stanowią obecnie jedno z największych zagrożeń ludzkości. Tożsamość środowiskowa, odnosząca się do indywidualnej definicji siebie poprzez pryzmat relacji człowieka z naturą, oraz dobrowolna ... -
W stronę psychologii środowiskowej: właściwości psychometryczne polskiej wersji Skali Tożsamości Środowiskowej
(2020)W artykule zaprezentowano właściwości psychometryczne polskiej wersji Skali Tożsamości Środowiskowej (Environmental Identity Scale — EID Scale) autorstwa Clayton (2003). Badanie walidacyjne było przeprowadzone w próbie 212 ... -
W stronę wartości - refleksje Józefa Czapskiego nad literaturą europejską
(Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2009) -
W trosce o dziecko i rodzinę - trzy przykłady środowiskowej aktywności opiekuńczo-wychowawczej
(Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej, Acta Universitatis Masuriensis, 2003)Autor przedstawia trzy ukształtowane w odmiennych środowiskach i na różnych fundamentach aksjologicznych formy oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych. Łączy je idea dobra dziecka, rodziny i ich środowiska, w którym z innych ... -
W. i B. Śliwerscy / Edukacja w wolności. T. 1, Kraków 1991
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1994) -
W. Percy / The Second Coming. New York 1980
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1987) -
W. Pomykało (red.) / Encyklopedia pedagogiczna. Warszawa 1993
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Wacław Worowski jako krytyk literatury polskiej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1977) -
Wacław Worowski o stosunku inteligencji i literatury rosyjskiej początku XX wieku do rewolucji
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1978) -
Waldemar Furmanek / Edukacja a przemiany cywilizacyjne, Rzeszów 2010
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011) -
Waldemar Paruch / Myśl polityczna obozu piłsudczykowskiego w Polsce 1926-1939. Lublin 2005
(Instytut Nauk Politycznych UKW, 2005) -
Walka o Kozarę - 1942. Językowo-kulturowy obraz wojny w polskim przekładzie powieści Mladena Oljačy Kozara
(2016)Artykuł podejmuje próbę rekonstrukcji językowo-kulturowego obrazu jugosłowiańskiej wojny narodowowyzwoleńczej, który ukazany został w polskim przekładzie powieści Mladena Oljačy KozaraA. Analizie poddano m.in.: opozycyjne ... -
Walory dydaktyczne w fortepianowej twórczości wybranych kompozytorów bydgoskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)Bydgoszcz is an important centre of music culture. In this city, the music education is implemented on different school levels, the professional music institutions are operating and young composers affiliated in Polish ... -
Walory książek i czasopism w opinii dzieci w młodszym wieku szkolnym
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1994)