Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 2135-2154 z 7582
-
Kartezjańska metafizyka jako filozofia fizyki
(2007)The aim ofthe paper is to present and stress the role ofCartesian metaphysics in establishing the bases of modem physics. It is usually undervalued, that the originality ofCartesian idea rests on the fact that the French ... -
Kartezjańskie inspiracje w tomizmie otwartym Piotra Chojnackiego
(Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2013)The aim of the article is the presentation and critical analysis of Piotr Chojnacki’s theory of cognition. Chojnacki was one of the most eminent representatives of the Polish open Thomism at the beginning of the 20th ... -
Kartka z mrocznych dziejów szkolnictwa Niemców nadwołżańskich
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2012) -
Kary cielesne w kontekście paradygmatycznego przejścia w ujęciu celu wychowania
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2013)Celem podjętych rozważań będzie próba przeprowadzenia teoretycznej analizy uzasadnienia zakazu stosowania kar cielesnych wobec dziecka w praktyce wychowawczej rodziny. Z perspektywy teorii wychowania punktem wyjścia rozważań ... -
Kasprowiczowski dialog z kulturą
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1998) -
Katarzyna M. Jaszczolt / Default Semantics: Foundations of a Compositional Theory of Acts of Communication, Oxford 2007
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2008) -
Katarzyna Ziołowicz, Joanna Sztejnbis-Zdyb (red.) / Współczesna edukacja estetyczna. Teoria i praktyka. Kielce 2011
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012) -
Katechizm biblioteki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)Oddajemy do rąk czytelnika Katechismus der Bücherei Paula Ladewiga w formie, którą autor nadał pierwotnie swemu dziełu, identycznej z tą, jaka wystąpiła w obu tożsamych wydaniach z 1914 i 1922 roku. Jedyne „ingerencje” ... -
Katedra Pedagogiki Pracy WSP w Bydgoszczy - organizacja, działalność, rozwój
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1993) -
Kategoria dojrzałości: kontekst różnorodności jej ujęć i studenckie postrzeganie
(2018)Praca jest wynikiem namysłu nad kategorią dojrzałości w wymiarze ogólnym, a także nad postrzeganiem dojrzałości przez studentów i ich postrzeganiem siebie jako ludzi dojrzałych/niedojrzałych. Punktem wyjścia w rozważaniach ... -
Kategoria pojęciowa „dobro dziecka”
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011) -
Kategoria tragizmu w filozofii współczesnej
(Wydawnictwo Uczelniane WSP Bydgoszcz, 1993) -
Kategoria wolności w teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna
(2016)Przedmiotem artykułu jest pojęcie wolności w teorii systemów autopojetycznych, sformułowanej przez niemieckiego socjologa i pedagoga Niklasa Luhmanna, obecnie jednym z najbardziej interesujących i najbardziej nośnym ...