Przeglądaj według autora "Lemańska-Lewandowska, Ewa"
-
Dyscyplina i kierowanie klasą a wychowanie jako wspieranie
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Edukacja a praca / red. R. Borzyszkowska, E. Lemańska-Lewandowska, P. P. Grzybowski
Borzyszkowska, Renata; Lemańska-Lewandowska, Ewa; Grzybowski, Przemysław Paweł; Chutorański, Maksymilian; Bartoszewicz, Karolina; Czubak-Koch, Magdalena; Jaskuła, Sylwia; Szymczak, Joanna; Żyłkiewicz, Emilia; Gromadzka, Katarzyna; Korzeniecka-Bondar, Alicja; Dusza, Bożena; Famuła-Jurczak, Anita; Nawój-Połoczańska, Joanna; Krause, Ewa; Czech, Celina; Inglot, Joanna; Szempruch, Joanna; Łukasik, Joanna Małgorzata; Bochno, Ewa; Żywczok, Alicja; Sacharczuk, Joanna; Makowska, Aneta; Grabińska, Barbara; Malec, Elżbieta; Jurzysta, Elżbieta Magdalena; Weissbrot-Koziarska, Anna; Sołbut, Agnieszka; Błaszak, Jakub (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Independence of thinking and taking actions versus sense of competence
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Univerzita Komenského, 2007)Requirement of unit in modern world about high sense of personal competence in reflection independence characterizing and operation. Text is attempt of indication of operation, it is possible to employ which in school ... -
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie pierwszej?
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Instytut Badań Edukacyjnych, 2014)Prezentacja stanowi wsparcie dla nauczycieli dzieci sześcioletnich obrazując sposoby zmiany myślenia nauczycieli wczesnej edukacji o relacjach edukacyjnych i uczeniu się w szkole, podkreśla znaczenie klasy jako grupy i ... -
Język a uczenie się – o języku instrukcji i samoregulacji w procesie nauczania-uczenia się.
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2008)Możliwość funkcjonowania człowieka w zmieniającym się świecie wymaga od niego umiejętności posługiwania się odpowiednimi narzędziami. Język jako narzędzie intelektualnej adaptacji służy m.in. do wytwarzania określonych ... -
Język instrukcji
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2008) -
Kompetencje nauczyciela klas początkowych.
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Banska Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Pedagogicka Fakulta., 2009)Tekst jest próbą definicyjnego uporządkowania pojęć kluczowych, dokonania przeglądu rodzajów i grup kompetencji nauczyciela prezentowanych przez polskich badaczy tego zagadnienia oraz autorów obcojęzycznych publikujących ... -
Konstruowanie pojęcia „szkoły”, „nauczyciela” i „ucznia” przez dziecko 7-letnie. Metafory-rzeczywistość
Lemańska-Lewandowska, Ewa (2007)Tekst stanowi spojrzenie na rzeczywistość konstruowania przez dziecko 7-letnie pojęć: szkoły, nauczyciela i ucznia przez pryzmat ich metafor znanych z literatury. Dziecko od momentu przyjścia na świat do chwili wkroczenia ... -
Kurs Organizacja i kierowanie klasą szkolną jako element konstruktywistycznego wspierania rozwoju zawodowego nauczyciela.
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Univerzita Mateja Bela, Pedagogicka Fakulta, 2009)Konstruktywistyczne wspieranie nauczyciela w rozwoju zawodowym może przyjąć wymiar praktyczny, czego przykładem jest kurs dla studentów kierunków pedagogicznych pod nazwą "Organizacja i kierowanie klasą szkolną”. Pomaga ... -
Mariane Hedegaard (red.) / Learning in Classrooms: A Cultural-Historical Approach, Aarhus University Press 2001
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2007) -
Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Gotowość studentów i nauczycieli. Możliwości aplikacji / red. E. Filipiak, E. Lemańska-Lewandowska
Filipiak, Ewa; Lemańska-Lewandowska, Ewa (Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015) -
Narzędzie doboru zindywidualizowanych strategii utrzymania dyscypliny (ZSUD) w klasie szkolnej
Lemańska-Lewandowska, Ewa (2014)This article presents a standardized research tool containing a number of strategies that can help discipline in the classroom drawn from various known models of discipline. Attention was paid to the opportunity for ... -
Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmiany w praktyce / red. Ewa Filipiak
Filipiak, Ewa; Lemańska-Lewandowska, Ewa; Brzezińska, Anna Izabela; Hakkarainen, Pentti; Bredikyte, Milda; Brandisauskiene, Agne; Szymczak, Joanna; Wiśniewska, Małgorzata (Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015) -
Nauczyciele a dyscyplina w klasie szkolnej : przekonania, strategie, kierunki zmian
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2013)The content of this monography is the result of the research concerning the teachers’ beliefs and their personal educational theories connected to management of classroom discipline and utilizing individualised discipline ... -
Opieka i wychowanie : środkowy wiek szkolny : wiek 8/9-11/12 lat
Filipiak, Ewa; Lemańska-Lewandowska, Ewa (Instytut Badań Edukacyjnych, 2014) -
Opieka i wychowanie : wczesna faza dorastania : wiek 11/12-14/15 lat
Filipiak, Ewa; Lemańska-Lewandowska, Ewa (Instytut Badań Edukacyjnych, 2014) -
Pierwszy dzień, tydzień, miesiąc, rok dziecka w szkole. Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie pierwszej ?
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Instytut Badań Edukacyjnych, 2014)Materiał dydaktyczny dla nauczycieli klas I szkoły podstawowej przedstawia ciekawe pomysły na wsparcie ucznia w procesie społecznej adaptacji. Może pomóc nauczycielowi zaplanować i zaprojektować prace związane z tworzeniem ... -
Rozwijanie zdolności uczenia się : wybrane konteksty i problemy / red. Ewa Filipiak
Filipiak, Ewa; Brzezińska, Anna Izabela; Szymczak, Joanna; Lemańska-Lewandowska, Ewa; Gołębniak, Bogusława Dorota; Klus-Stańska, Dorota; [et al.] (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2008)Jednym z podjętych zadań w obszarze projektu było zaproszenie do namysłu nad tworzeniem krytycznej przestrzeni dla „uczenia uczenia” oraz myśleniu o uczniu i nauczycielu w kulturze uczenia się w klasie szkolnej, pedagogów ... -
Strategia stawiania pytań w procesie kształcenia - orientacja na odbiór czy rozwijanie atmosfery dociekliwości.
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Wydawnictwo UMCS, 2009)Uczenie się jest aktywnym przetwarzaniem informacji. W procesie tym punktem wyjścia jest aktywny uczeń opierający się na swojej wiedzy, przetwarza nowe informacje na swój własny sposób. Chodzi o to, aby podmiot uczący się ... -
Techniki pracy umysłowej (TPU) - czy pomagają zarządzać własnym uczeniem się?
Lemańska-Lewandowska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2007)