Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
Śmiechu naszego codziennego... - czyli o śmiechu jako kategorii edukacyjnej
(Wydawnictwo Trans Humana, 2012)
Śmiech i uśmiech są obecne w życiu społecznym w tak licznych i zróżnicowanych formach, że mogą stanowić źródło edukacyjnej inspiracji i pedagogicznego namysłu. Źródło przyjazne, a przede wszystkim na tyle pojemne treściowo ...
Nauczyciel wobec potrzeby edukacji dla demokracji. Tendencje, możliwości, zagrożenia
(Wydawnictwo Akka, 2015)
Artykuł podejmuje pytanie: Jaki nauczyciel jest potrzebny do kształcenia dla demokracji i w demokracji? Przyjęte zostało założenie, że różnorodne przemiany funkcjonowania współczesnego społeczeństwa implikują niezbędne ...
Nauczyciel w warunkach współczesnych zmian społecznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
Każda zmiana społeczna stawia przed szkołą i nauczycielami nowe wyzwania. Szkoła i nauczyciel to dwa najważniejsze filary szeroko pojętej edukacji. To one stanowią fundament wszelkich zmian, w których należy upatrywać ...
Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
Charakterystyczną cechą naszych czasów są stale rosnące wymagania wobec ludzi.
Stawiane są one coraz częściej we wszystkich dziedzinach naszego życia. Tendencja ta
uzewnętrznia się bardzo wyraźnie w stosunku do poczynań ...
Wiedza etyczna nauczyciela
(2010)
Wspólnota śmiechu
(Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 2020)
Wywiad poświęcony zagadnieniu śmiechu jako czynnikowi poprawiania jakości życia i budowania wspólnoty - nie tylko w kontekście szkolnym. Autorzy rozmawiają o korzeniach zainteresowania śmiechem jako kategorią badawczą oraz ...
Edukacja jako przedmiot zainteresowań polskich partii politycznych w drugim dziesięcioleciu XXI w. Analiza wybranych programów wyborczych
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Wydawnictwo UKW, 2019)
Celem artykułu jest refleksja nad pluralizmem planów i projektów systemu edukacji szkolnej w Polsce w końcu drugiej dekady XXI w. oraz stanowisk partii politycznych dotyczących reform oświaty dzieci i młodzieży. Hipotezą ...
Posłannictwo czy pragmatyzm - o zadaniach nauczyciela języka polskiego w czasach ponowoczesnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017)
The goal of this article is to try to answer a question if in present day conditions it is possible to harmoniously interconnect mission with trade and if we can unequivocally determine what this mission is about. Changes ...