Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9
Młodzi badacze o swoim doświadczeniu związanym z doskonaleniem warsztatu naukowego i pisarskiego (panel dyskusyjny)
(Przegląd Badań Edukacyjnych, UMK Toruń, 2013)
Dyskusja panelowa pt. Poziom umiejętności pisania prac naukowych przez młodych badaczy, odbyła się 26 czerwca 2012 roku w trakcie otwartego posiedzenia Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Gospodarzem był ...
Naprawdę śmieszne? Granice śmiechu w edukacji
(2014)
W eseju tym, oprócz przeglądu funkcji i rodzajów śmiechu, została zawarta analiza okoliczności wyśmiewania w sferze edukacji w kontekście historycznym i porównawczym. Ilustrują ją opinie specjalistów i przykłady ze sfery ...
Elementy pedagogiczne w poezji Tadeusza Kotarbińskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Artykuł prezentuje aspekty pedagogiczne w poezji Tadeusza Kotarbińskiego. Wydaje się, że elementy wychowania
obecne i zbadane w prakseologii i etyce filozofa wciąż jeszcze pozostają nieodkryte w jego poetyckiej
twórczości. ...
Ponowoczesność jako posthumanistyczna kondycja społeczno-kulturowa: perspektywa pedagogiczno-socjologiczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie ponowoczesności jako rzeczywistej kondycji społeczno-
-kulturowej. Z perspektywy pedagogicznej najbardziej podstawową cechą tej kondycji jest osłabienie idei
człowieczeństwa, ...
Stymulacja emocjonalna w procesie edukacji przedszkolnej a kompetencje przyszłości nauczyciela małego dziecka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)
W zmieniającym się świecie dla nauczyciela małego dziecka niezwykle ważne jest myślenie o tym, do jakiego jutra przygotowujemy przedszkolaka. Taka świadomość pozwala bowiem kształtować określone postawy i rozwijać umiejętności, ...
Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową
(Oficyna Wydawnicza Impuls, 2015)
To najobszerniejsza w Polsce monografia na temat śmiechu, uśmiechu, komizmu, humoru, wyśmiewania i poczucia humoru w edukacji. Zawiera charakterystykę tych zjawisk w perspektywie historycznej i porównawczej; rekonstrukcje ...