Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Jaka edukacja wobec kryzysu kultury? Między ideologią a filozofią osobistych znaczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Współczesność, będąca konsekwencją procesów społeczno-kulturowych zmian, które skutkują stanem określanym
jako kryzys kultury, staje się inspiracją do stawiania pytań, także pytań o edukację i jej przyszłość.
Myślenie o ...
Szkoła Lwowsko-Warszawska z perspektywy historycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Artykuł sumarycznie przedstawia Szkołę Lwowsko-Warszawską, jej historię, rozwój i poglądy filozoficzne jej
przedstawicieli. W szczególności pokazane jest zróżnicowanie formacji intelektualnej założonej przez Twardowskie ...
Filozofia na studiach pedagogicznych
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2013)
Współczesny pedagog nie może być pozbawiony wyobraźni; nie może być pozbawiony ciekawości świata, ambicji jego sensownego ogarnięcia oraz marzeń o jego zmienianiu (ulepszaniu). Współczesny pedagog powinien więc być solidnie ...
Przyszłość przez przeszłość - rola historii w koncepcji patriotyzmu konstytucyjnego Jürgena Habermasa
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Instytut Nauk Politycznych UKW, 2016)
Definicja patriotyzmu najczęściej ogranicza się do stwierdzenia, że jest to tylko pielęgnowanie pamięci o historii. Jednak patriotyzm
może mieć dwojakie oblicze: jedno, najczęściej podkreślane, skierowane ku przeszłości ...
Filozofia jako zadanie a punkt widzenia twórcy
(Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2014)
In the essay, the author raises several questions concerning the problem of the creator and creating. Moreover, to make visible the problem of the relation between philosophy and the vantage-point of the creator, a ...