Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 24
Profesjonalizm nauczyciela - a cóż to takiego? (głos w dyskusji)
(Polska Akademia Nauk, Komitet Nauk Pedagogicznych, 2006)
Autor dokonuje przeglądu opinii na temat profesjonalizmu nauczycieli, zaczerpniętych z różnych źródeł dostępnych w Internecie. Przedstawia też osobisty, subiektywny wywód wyidealizowanego modelu nauczycielskiego profesjonalizmu. ...
Śmiechu naszego codziennego... - czyli o śmiechu jako kategorii edukacyjnej
(Wydawnictwo Trans Humana, 2012)
Śmiech i uśmiech są obecne w życiu społecznym w tak licznych i zróżnicowanych formach, że mogą stanowić źródło edukacyjnej inspiracji i pedagogicznego namysłu. Źródło przyjazne, a przede wszystkim na tyle pojemne treściowo ...
Praktyczne cele i aspekty kształcenia tanatologicznego pedagogów i nauczycieli
(Fundacja Hospicyjna, 2009)
Tanatopedagogika jako poddyscyplina występuje w polskiej refleksji pedagogicznej od niedawna, głównie dzięki upowszechnieniu się ruchu hospicyjnego oraz zaangażowaniu weń badaczy i studentów. Treści kształcenia związane z ...
Nauczyciel wobec potrzeby edukacji dla demokracji. Tendencje, możliwości, zagrożenia
(Wydawnictwo Akka, 2015)
Artykuł podejmuje pytanie: Jaki nauczyciel jest potrzebny do kształcenia dla demokracji i w demokracji? Przyjęte zostało założenie, że różnorodne przemiany funkcjonowania współczesnego społeczeństwa implikują niezbędne ...
Nauczyciel w warunkach współczesnych zmian społecznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
Każda zmiana społeczna stawia przed szkołą i nauczycielami nowe wyzwania. Szkoła i nauczyciel to dwa najważniejsze filary szeroko pojętej edukacji. To one stanowią fundament wszelkich zmian, w których należy upatrywać ...
Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
Charakterystyczną cechą naszych czasów są stale rosnące wymagania wobec ludzi.
Stawiane są one coraz częściej we wszystkich dziedzinach naszego życia. Tendencja ta
uzewnętrznia się bardzo wyraźnie w stosunku do poczynań ...
Rola nauczyciela edukacji techniczno-informatycznej w przygotowaniu uczniów do wyboru przyszłej drogi edukacyjno-zawodowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2007)
Wiedza etyczna nauczyciela
(2010)