Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 37
Śmiechu naszego codziennego... - czyli o śmiechu jako kategorii edukacyjnej
(Wydawnictwo Trans Humana, 2012)
Śmiech i uśmiech są obecne w życiu społecznym w tak licznych i zróżnicowanych formach, że mogą stanowić źródło edukacyjnej inspiracji i pedagogicznego namysłu. Źródło przyjazne, a przede wszystkim na tyle pojemne treściowo ...
Rozwój, postęp, edukacja. Od filozofii do pedagogii spirytystycznej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011)
Współcześnie rzadko spotyka się idee edukacyjne wyraziście osadzone w podstawach filozoficznych. Wyjątek stanowią pedagogie (pedagogiki) alternatywne, a wśród nich inicjatywy pojawiające się tam, gdzie występuje niski ...
Oczekiwania wobec szkoły w środowiskach defaworyzowanych. Freirowskie obrazki z Ameryki Łacińskiej
(Komitet Nauk Pedagogicznych PAN, 2014)
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie okoliczności funkcjonowania południowoamerykańskich szkół w środowiskach defaworyzowanych, na wybranych przykładach z Brazylii i Peru. Tamtejsze społeczności lokalne od lat ...
Szkoła jako środowisko życia i codzienność ucznia – analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje percepcji i sposobu wartościowania szkoły przez uczniów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Analizy dokonywane przez autorki dotyczą codziennego życia szkoły, które ujęto w perspektywie subiektywnej,
czyli badano je w percepcji uczniów, doświadczających w sposób specyficzny różnych sytuacji szkolnych,
ze względu ...
Współczesne środki dydaktyczne i ich zastosowanie w działalności dydaktyczno-muzycznej szkolnictwa ogólnokształcącego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)
Modern educational measures, such as a computer, a multimedia presentation, interactive boards or the Internet, are more and more popular, or at least they are mentioned more often when introducing the ‘modern school’. ...
Wybrane aspekty funkcjonowania doradcy zawodowego we współczesnej szkole
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012)
Dokonujące się obecnie gwałtowne zmiany cywilizacyjne i społeczne, w tym przede
wszystkim rozwój techniki i komputeryzacji, przemiany ustrojowe, zmienność i niepewność
rynku pracy, rozwój kultury masowej i sposobów jej ...
Wartości w organizacji szkolnej z perspektywy nauczycieli szkół gimnazjalnych
(2016)
Przedmiotem tekstu będzie prezentacja wyników badań dotyczących poziomu wartości organizacyjnych
w wybranych szkołach gimnazjalnych. W badaniu wzięło udział 102 nauczycieli z 6 szkół. Na podstawie dominujących
wartości ...
„Zanim rozpocznie się szkoła…” - wyobrażenia studentów wczesnej edukacji o pracy nauczyciela - wychowawcy uczniów pierwszej klasy
(2016)
Wspieranie rozwoju dzieci to jedno z najważniejszych zadań nauczyciela – wychowawcy. Artykuł prezentuje
wyobrażenia studentów wczesnej edukacji o pracy nauczyciela – wychowawcy uczniów klasy pierwszej. Podstawą
analizy ...
Inni, Obcy - ale Swoi. O edukacji międzykulturowej i wspólnocie w szkole integracyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2018)
W książce zostały przedstawione w przystępnej formie ideowe i historyczne podstawy
edukacji międzykulturowej oraz wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli na co dzień
uczestniczących w jej procesie w środowisku szkoły ...
Barbarzyńcy, sąsiedzi, świadkowie... Przekleństwo „multikulti”, czy nadzieja na rozwój wspólnoty?
(Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, 2018)
Autor przedstawia okoliczności zróżnicowania kulturowego we współczesnym systemie oświaty. Po scharakteryzowaniu podstawowych kategorii pojęciowych, zwraca uwagę na trudności związane z obecnością Innych i Obcych w szkołach, ...