Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 42
Style wychowania w rodzinie pochodzenia w percepcji młodzieży gimnazjalnej i ich znaczenie rozwojowe - próba teoretycznej i empirycznej egzemplifikacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Autorki dokonują teoretycznej i empirycznej analizy stylów wychowania w rodzinie, uwzględniając ich charakterystykę
i konsekwencje rozwojowe. Badania empiryczne prowadzone były wśród adolescentów
(młodzieży gimnazjalnej) ...
Dziecko w rodzinie jako środowisku społecznego „stawania się”
(Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, 2014)
The issue of family in a contemporary social thought is analyzed in many sciences: psychology, sociology, pedagogy, anthropology. Family participation in the processes of creating the society and its role in ...
Środowiskowy wymiar uczenia się muzyki w kontekście rozwoju audiacji
(Uniwersytet Jana Kochanowskiego, 2013)
Artykuł stanowi rozwinięcie idei audiacji zawartej w teorii uczenia się muzyki autorstwa Edwina E. Gordona. Prezentowany fragment wyników badań dotyczy problemów postrzegania przez nauczycieli muzyki roli środowiska ...
The importance of family at various stages of the development and education of a musically talented child
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011)
Artykuł dotyczy znaczącej roli rodziny na różnych etapach kształcenia uzdolnionego muzycznie dziecka. Opisuje genezę rozwoju muzycznej wrażliwości, charakteryzuje poszczególne etapy kształcenia muzycznego, wskazuje możliwości ...
Społeczno-kulturowe wymiary wczesnej edukacji muzycznej
(Wydawnictwo Athenae Gedanenses, 2014)
Przemiany refleksyjności współczesnych rodziców
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2013)
Celem artykułu jest refleksja nad zjawiskiem wzmożonej aktywności niektórych rodziców w kształtowaniu edukacyjnych środowisk swoich dzieci. Autorka sięga po kategorię refleksyjności w celu teoretycznej analizy owego zjawiska. ...
O wspólnym rozwijaniu audiacji w twórczej edukacji muzycznej dziecka
(Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2014)
This article is about some study results on the selected assumptions of Edwin E. Gordon’s Theory of Music Learning in relation to early music education. An emphasis is placed on the need for the analysis of child audiation ...
Uważność rodzicielska oraz jej aspekty teoretyczne i aplikacyjne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)
Celem artykułu jest wykazanie wartości teoretycznej i aplikacyjnej konstruktu uważnego rodzicielstwa, wywodzącego się z koncepcji uważności (ang. mindfulness). Uważność rodzicielska oznacza intencjonalne nieoceniające ...
Praca zawodowa versus życie rodzinne zagrożeniem dla jednostki i życia społecznego
(Instytut Technologii Eksploatacji – PIB, 2016)
Praca zawodowa i sfera osobista, której głównym składnikiem jest rodzina, to dwa ważne obszary życia każdej jednostki. Satysfakcja czerpana z wypełniania ról społecznych w każdym z tych obszarów oraz zrównoważone relacje ...
Rak piersi i emocje. Małżonkowie wobec decyzji o rekonstrukcji piersi u żony
(2016)
Rak piersi wywołuje negatywne emocje zarówno u chorej, jak i u jej małżonka. W trakcie trwania leczenia
małżonkowie konfrontują się z licznymi sytuacjami, które podwyższają poziom odczuwanego lęku. Jedną
z nich jest ...