Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 93
Szkoła jako środowisko życia i codzienność ucznia – analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje percepcji i sposobu wartościowania szkoły przez uczniów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Analizy dokonywane przez autorki dotyczą codziennego życia szkoły, które ujęto w perspektywie subiektywnej,
czyli badano je w percepcji uczniów, doświadczających w sposób specyficzny różnych sytuacji szkolnych,
ze względu ...
Zmiana (polityczna) jako cel (utopijny?) zaangażowania młodych aktywistów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Nazwanie dziś projektu utopijnym oznacza jego marginalizację i wykluczenie z publicznych debat. Mimo to,
autor wskazuje na wartości wynikające z budowania i tworzenia nowych utopii; przygląda się życiu politycznemu,
tworząc ...
Idee kultury pracy i wychowania zawodowego w II Rzeczypospolitej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2013)
Nowożytne dzieje polskiej myśli pedagogicznej dowodzą, że niezależnie od
programów ideowych, filozoficznych i politycznych poszczególnych ideologii
wychowawczych, we wszystkich praca była traktowana jako wartość i ...
Wybrane aspekty funkcjonowania doradcy zawodowego we współczesnej szkole
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012)
Dokonujące się obecnie gwałtowne zmiany cywilizacyjne i społeczne, w tym przede
wszystkim rozwój techniki i komputeryzacji, przemiany ustrojowe, zmienność i niepewność
rynku pracy, rozwój kultury masowej i sposobów jej ...
Aspiracje życiowe młodych Polaków w kontekście zmieniającej się rzeczywistości - raport z badań
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Instytut Nauk Politycznych UKW, 2016)
W niniejszym artykule autorzy prezentują wyniki badań własnych dotyczących dążeń życiowych młodych dorosłych w Polsce. Materiał empiryczny zbierany był od stycznia do maja 2015 r. na próbie 700 osób zamieszkujących województwo ...
Dynamika współczesnej rodziny
(2017)
Celem artykułu jest przedstawienie dynamiki rodziny poprzez określenie zmian makro- i mikrospołecznych. Rodzina jako system przeobraża się ze względu na zmiany makrospołeczne, ale także sama inicjuje w pewnym zakresie ...
Syndrom postaw autorytarnych a problem nietolerancji wśród młodzieży licealne
(Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, 2017)
Artykuł prezentuje wyniki badań empirycznych nad dystansem społecznym młodzieży wobec wybranych grup społecznych, etnicznych i narodowych oraz diagnozy osobowościowo-autorytarnych tendencji w postrzeganiu współczesnej ...
Preferencje wartości uczniów szkół ponadgimnazjalnych - próba charakterystyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
Poniższy artykuł jest poświęcony problematyce wartości preferowanych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Preferencje wartości rozpatrywane były w odniesieniu do materialnej etyki wartości Maxa Schelera.
W artykule ...
Uzależnienia od gier video u dzieci - mity czy rzeczywistość?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)
W związku z powszechnymi doniesieniami klinicystów i badaczy naukowych o uzależnieniach adolescentów i osób dorosłych od gier video i Internetu, a także najnowszymi zmianami w DSM-5 w zakresie uzależnień behawioralnych ...