Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 6935-6954 z 7579
-
Wyrażenia pronominalne oznaczające nieokreśloną liczbę jako problem leksykografii polsko-rosyjskiej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1991) -
Wyroby krzemienne z cmentarzyska kultury łużyckiej w Bożenkowie na tle interpretacji wyposażenia grobowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2013) -
Występowanie i przyczyny utrzymywania się mowy sytuacyjnej oraz mowy gestów w wypowiedziach uczniów klasy pierwszej
(2010)An ability to construct various forms of speech makes learning new things connected with all areas of activity easier. The act of speech, so natural for all of us, becomes a problem for a seven year old ... -
Wytrzymałość na zginanie statyczne elementów równoległowarstwowych w zależności od grubości i ilości sklejonych warstw
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1985) -
Wytrzymałość na zginanie statyczne i rozciąganie tworzywa poliestrowo-szklanego w zależności od układu i procentowego udziału materiałów szklanych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1993) -
Wytyczne dla praktyki technicznej odnośnie badania nierównomierności ruchu maszyn i mechanizmów, szczególnie mechanizmów wielokorbowych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1985) -
Wyznaczanie stref oddziaływania pola magnetycznego w gabinetach stosujących aparaturę do magnetoterapii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2010)Pola magnetyczne niskich częstotliwości stosowane są w leczeniu wielu schorzeń. Szczególną rolę odgrywają przy stymulacji zrostu kostnego. W przypadku każdego ze schorzeń, pole może osiągać wartości, które według polskich ... -
Wyznaczniki stylów poznawczego funkcjonowania człowieka
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1991) -
Wyznania, Rousseau i dyskurs edukacyjny - zarys badań w perspektywie (post)foucaultowskiej
(2015)The paper takes into consideration the Foucauldian concept of confession as an analytical category attractive for educational research. The article consists of three parts. Part one, based on Michel Foucault’s lectures ... -
Wyzwalanie i utrwalanie aktywności dzieci znacznie i głęboko upośledzonych umysłowo
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 1996)Establishing contacts with the grown - ups is offundamental significance in the process of initiating and consolidating children activities. This becomes of special importance ifwe have to do with the child considerably ... -
Wyzwania andragogiki wobec edukacji ludzi starszych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2013) -
Wyzwania okresu transformacji ustrojowej w Argentynie - niedokończony proces rozliczania się z tzw. brudną wojną
(Wydawnictwo Adam Marszałek ; Instytut Nauk Politycznych UKW, 2016)Zapoczątkowany w 1983 r. proces transformacji ustrojowej w Argentynie zakończył okres rządów junty wojskowej, ale jednocześnie wiązał się z wieloma wyzwaniami zarówno dla pierwszych demokratycznych rządów, jak i całego ... -
Wyzwania wobec poradnictwa zawodowego w obszarze planowania kariery zawodowej a przemiany na rynku pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012)Rzeczywistość wymusza na nas przystosowywanie się do ciągłych zmian. Dotyczy to również poradnictwa zawodowego i samych doradców, którzy każdego dnia napotykają nowe problemy związane nie tylko z narastającym bezrobociem, ... -
Wyzwolić prawdę z niewoli Logosu (o „Biesach” F. Dostojewskiego)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1989) -
Wyższe wykształcenie w warunkach degradacji zawodowej na rynku pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)Wykształcenie wyższe jest wartością indywidualną i społeczną, a poczucie degradacji społecznej ujawnia się wówczas, gdy absolwent szkoły wyższej jest zmuszony podjąć zatrudnienie i pracę, gdzie wymagane są kwalifikacje ... -
Wzorce radzenia sobie rodziców w sytuacji przedwczesnych narodzin dziecka - badania własne
(Instytut Psychologii Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2005)Experiences of parents confronted with premature birth of their child can be regarded as psychological trauma evoking complex coping processes. The aim of the study was to describe these processes and to assess their ...