Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 5235-5254 z 7582
-
Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie
(2014) -
Rozwój technologii w ustawicznej edukacji zawodowej w kontekście doświadczeń kształcenia modułowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011) -
Rozwój wychowania pozaszkolnego w Polsce (po 1945 roku)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1996) -
Rozwój zainteresowań matematycznych a problem powodzeń i niepowodzeń szkolnych młodzieży średnich szkół zawodowych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1978) -
Rozwój zawodowy nauczyciela
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1993) -
Rozwój zawodowy studentów w ich własnej ocenie (wyniki badań)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1993) -
Rozwój zmysłu słuchu
(Twoja Muza, 2004) -
Rozwój zmysłu słuchu i muzycznej wrażliwości od okresu prenatalnego do wieku przedszkolnego
(Difin, 2012)Artykuł w szczegółowy sposób prezentuje specyfikę rozwoju zmysłu słuchu od okresu prenatalnego do wieku przedszkolnego, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki oddziaływań muzycznych na rozwój dziecka. Artykuł zawiera ... -
Rozwój Złotowa na tle dziejów Krajny do 1914 r. (w zarysie)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Nauczycielskiej w Bydgoszczy, 1972) -
Rozwój, postęp, edukacja. Od filozofii do pedagogii spirytystycznej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011)Współcześnie rzadko spotyka się idee edukacyjne wyraziście osadzone w podstawach filozoficznych. Wyjątek stanowią pedagogie (pedagogiki) alternatywne, a wśród nich inicjatywy pojawiające się tam, gdzie występuje niski ... -
Równanie van der Pola
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009)W artykule prezentowana jest metoda badania stabilności obwodu elektrycznego opisanego za pomocą równania różniczkowego. Aby opisać tą metodę wykorzystano oscylator van der Pola. Badania układu opisanego równaniem van der ... -
Równe prawo do środowiska należytej jakości w założeniach sprawiedliwości ekologicznej
(Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2018) -
Równowaga praca - życie pozazawodowe czynnikiem wspomagającym rozwój zawodowy
(Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, 2014)Punktem wyjścia dla refleksji poświęconej problematyce równowagi praca-życie pozazawodowe uczyniono rozwój zawodowy, który jest jedną z kategorii ogólnego rozwoju człowieka. Równowaga między wskazanymi sferami zachodząca ... -
Równowaga systemu rodzinnego i satysfakcja z życia a dobrobyt i style radzenia sobie ze stresem matek dzieci z niepełnosprawnością
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)A critical situation that parents of children with disabilities have to deal with often surpasses their adaptive and financial abilities, which is significant for their well-being. The family often fights for keeping the ... -
Równoważenie sfery osobistej i zawodowej jako postulowany element nowoczesnego środowiska pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)Zrównoważony rozwój jest koncepcją złożoną, obejmującą obszary działania człowieka na wielu płaszczyznach jego życia, zarówno w skali mikro, jak i makroekonomicznej. Czynniki zrównoważonego rozwoju przypisuje się do trzech ... -
Różne perspektywy i podejścia w edukacji: J. P. Piaget, L. S. Wygotski, R. H. Schaffer, J. S. Bruner
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2007) -
Różne spojrzenia na rolę metafory w uczniowskich wypowiedziach pisemnych
(2009)The aim of this article is to portray a student not only as a metaphor interpreter but also as its creator. Metaphorical thinking has not always been valued as peculiarity of a child’s cognition. The spontaneous metaphor ... -
Różne wymiary dyskursu edukacyjnego oraz sposoby jego prowadzenia
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011) -
Różnice indywidualne jako korelaty aktywności strategicznej i osiągnięć szkolnych uczniów gimnazjum i liceum
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2006)Two studies were conducted in order to investigate the relationships between students’ personality and temperamental traits, and their strategic activity (the strategic control of learning and depth of processing), and ...