Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1125-1144 z 7582
-
Działanie techniczne
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1980) -
Dzieci na koloniach w województwie pomorskim w okresie Drugiej Rzeczypospolitej (w świetle materiałów archiwalnych)
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)W okresie międzywojennym kolonie były jedną z form opieki społecznej, skierowaną głównie do dzieci z rodzin bezrobotnych i ubogich, a także dla wychowanków samotnych rodziców. Funkcjonowały kolonie wypoczynkowe i półkolonie; ... -
Dzieci Pana Cogito
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1996) -
Dzieciństwo galicyjskie na początku XX wieku w świetle chłopskiej literatury pamiętnikarskiej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Chłopska literatura pamiętnikarska jest cennym dokumentem przemian, które następowały na przestrzeni lat w galicyjskich wsiach. Opisy wiejskiego życia i obyczajów są źródłem wiedzy o ówczesnej kulturze, świadomości narodowej, ... -
„Dzieciństwo moich dzieci” Teresy Górskiej – nieznany przyczynek do dziejów rodziny ziemiańskiej na Pomorzu
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Dzieciństwo moich dzieci to niepublikowane do tej pory wspomnienia Teresy z Plater Zyberków Górskiej (1898-1990), żony Jana Górskiego – współwłaściciela majątku ziemskiego Kamienica w powiecie tucholskim. Obejmują lata ... -
Dzieciństwo na wsi polskiej w okresie Drugiej Rzeczypospolitej w świetle źródeł pamiętnikarskich
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Celem ustaleń historiograficznych jest próba ukazania dzieciństwa dzieci chłopskich w okresie II Rzeczypospolitej. Podstawą źródłową rozważań są pamiętniki chłopskie dotyczące okresu II Rzeczypospolitej. Analizie poddano 115 ... -
Dziecko jako "konsumencki podmiot". O wspieraniu wychowawczym jako przeciwdziałaniu iluzorycznej podmiotowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2016)W dyskursie pedagogicznym usytuowanym w kontekście znaczących zjawisk i procesów charakterystycznych dla współczesnej rzeczywistości nie może zabraknąć kwestii związanych ze wspieraniem wychowawczym dzieci i młodzieży. ... -
Dziecko jako zuch w organizacji harcerskiej w Drugiej Rzeczypospolitej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Ruch zuchowy po I wojnie światowej był w naszym kraju bardzo niszowy. Dopiero w latach 30. XX wieku szybko zaczął rosnąć w siłę. Wychowanie zuchowe nastawione było na rozwijanie indywidualnych umiejętności i predyspozycji ... -
Dziecko w kontekście świata wartości rodziców. Realizacja zadań wynikających z rodzicielstwa
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczn, 2020)W czasach współczesnych dziecko żyje wokół zmieniających się nieustannie warunków. Funkcjonuje w świecie, który naznaczony jest pluralizmem, wielowymiarowością świata i technicznym postępem. W artykule została podjęta ... -
Dziecko w kontekście świata wartości rodziców. Realizacja zadań wynikających z rodzicielstwa
(2020)W czasach współczesnych dziecko żyje w zmieniających się nieustannie warunkach. Funkcjonuje w świecie, który naznaczony jest pluralizmem, wielowymiarowością świata i technicznym postępem. W artykule została podjęta kwestia ... -
Dziecko w przestrzeni miejskiej starożytnego Rzymu (II w. p.n.e. - V w.n.e.)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1992) -
Dziecko w rodzinie jako środowisku społecznego „stawania się”
(Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, 2014)The issue of family in a contemporary social thought is analyzed in many sciences: psychology, sociology, pedagogy, anthropology. Family participation in the processes of creating the society and its role in ... -
Dziecko w rodzinie rozbitej (analiza społeczno-demograficzna zjawiska rozwodów)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1983) -
Dziecko w sytuacji rozwodu rodziców. Implikacje pedagogiczne
(2021)W artykule podjęta została problematyka rozwodu i jego konsekwencji dla funkcjonowania dziecka. Wskazane zostały najczęściej podawane przyczyny rozwodu oraz wybrane teorie, które mogą być wykorzystywane w podejmowanej w ... -
Dziecko w szkole – szkoła w służbie dziecku
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2012)Artykuł skupia się na problemie podmiotowości dziecka. Odwołuje się do trzech definicji szkoły. Celem szkoły Nowego Wychowania jest odkrywanie dziecięcej podmiotowości. Szuka ona takich sposobów działania, które umożliwiają ...