Przeglądaj według autora "Nogaj, Anna Antonina"
-
Cechy osobowości uczniów szkół muzycznych a poziom otrzymywanego wsparcia społecznego
Nogaj, Anna Antonina; Ossowski, Roman (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)Artykuł koncentruje się wokół problematyki związanej z wybranymi wymiarami psychospołecznego funkcjonowania uczniów szkół muzycznych. Bezpośrednio dotyczy związku między cechami osobowości młodzieży uzdolnionej muzycznie ... -
Charakterystyka pomocy psychologicznej w świetle trudności doświadczanych przez uczniów szkół muzycznych
Nogaj, Anna Antonina (Centrum Edukacji Artystycznej w WarszawieCentrum Edukacji Artystycznej w Warszawie, PZSM i Regionalne Centrum Psychologii Muzyki "Fermata", 2010)Artykuł koncentruje się na problematyce trudności, których mogą doświadczać uczniowie szkół muzycznych oraz prezentuje różne formy pomocy psychologicznej, które mogą być zastosowane w szkolnictwie muzycznym. -
Christopher Day / Nauczyciel z pasją. Jak zachować entuzjazm i zaangażowanie w pracy. Gdańsk 2008
Nogaj, Anna Antonina (Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Czy muzyka stresuje?
Nogaj, Anna Antonina (Difin, 2018)Z perspektywy specyfiki kształcenia muzycznego poruszono problematykę występu publicznego, który powszechnie jest postrzegany jako największe źródło stresu doświadczanego przez dzieci i młodzież uczące się w szkołach ... -
The Development of Giftedness within the Three-level System of Music Education in Poland and Serbia; Outcomes at Different Stages
Nogaj, Anna Antonina; Bogunović, Blanka (2015)The character of this article is theoretical and practice oriented, therefore offering educational implications for music educators and music psychologists. Its main objective is to give an overview of the most important ... -
Differences in the stress coping styles and social skills between classical and jazz musicians
Nogaj, Anna Antonina; Czarnecka, Izabela; Ossowski, Roman (2019)The musical milieu raises a number of challenges for artists. Coping with these depends not only on the level of musical abilities but also on a number of personal skills. The diverse styles of music education and the ... -
Dlaczego w szkole artystycznej potrzebny jest psycholog?
Nogaj, Anna Antonina (Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie, 2014)Artykuł koncentruje się wokół problematyki konieczności zatrudniania psychologów w szkołach muzycznych, plastycznych i baletowych. Wskazuje na najważniejsze zadania jakie powinien realizować psycholog szkoły artystycznej ... -
The importance of family at various stages of the development and education of a musically talented child
Ossowski, Roman; Nogaj, Anna Antonina (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2011)Artykuł dotyczy znaczącej roli rodziny na różnych etapach kształcenia uzdolnionego muzycznie dziecka. Opisuje genezę rozwoju muzycznej wrażliwości, charakteryzuje poszczególne etapy kształcenia muzycznego, wskazuje możliwości ... -
Jak zapamiętują muzycy?
Nogaj, Anna Antonina (Twoja Muza, 2005) -
Kondycja psychiczna młodzieży a kształcenie artystyczne
Nogaj, Anna Antonina (, 2020) -
Korzyści wynikające z kształcenia muzycznego
Nogaj, Anna Antonina (2017)Celem artykułu jest podkreślenie muzycznych, a także rozwojowych, psychologicznych, emocjonalno-społecznych i poznawczych (tzw. pozamuzycznych) korzyści, wynikających z kształcenia muzycznego. Artykuł koncentruje się na ... -
Locus of control and styles of coping with stress in students educated at Polish music and visual art schools – a cross-sectional study
Nogaj, Anna Antonina (Polish Psychological Bulletin, 2017-07)The article focuses on identifying differences in the locus of control and styles of coping with stress among young students who are artistically gifted within the fields of music and visual arts. The research group includes ... -
Muzyka jako terapia w różnych dziedzinach życia
Nogaj, Anna Antonina (Bielsko-Biała; Compal, 2009)Artykuł stanowi przegląd zróżnicowanych dziedzin życia i form aktywności podejmowanych przez człowieka, w których muzyka - w sposób bezpośredni lub pośredni - może stanowić ważne źródło oddziaływania i modyfikacji zachowań. ... -
Najbardziej uniwersalny środek przekazu
Nogaj, Anna Antonina (2008) -
Osobowość muzyka
Nogaj, Anna Antonina (Twoja Muza, 2007) -
Poczucie życiowej misji
Nogaj, Anna Antonina (Twoja Muza, 2006) -
Psychologiczna analiza rozwoju talentu muzycznego Rafała Blechacza
Nogaj, Anna Antonina (Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008)Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie postaci wybitnego polskiego pianisty młodego pokolenia, Rafała Blechacza, w kontekście jego osobistych predyspozycji do wykonywania zawodu muzyka na najwyższym poziomie. Rafał ... -
Psychologiczna sytuacja ucznia
Nogaj, Anna Antonina (Instytut Muzyki i Tańca, 2012)Artykuł prezentuje wyniki badań zrealizowanych w ramach raportu szkolnictwa muzycznego I stopnia zrealizowanych na zlecenie Instytutu Muzyki i Tańca. Badania dotyczyły rozpoznania psychologicznej sylwetki współczesnych ... -
Psychologiczne kompetencje nauczycieli w świetle wybranych trudności uczniów szkół muzycznych
Nogaj, Anna Antonina (Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów, 2019)Artykuł koncentruje się na problematyce psychologicznych kompetencji nauczycieli-artystów pracujących z dziećmi, młodzieżą i studentami szkół i uczelni muzycznych. Kompetencje psychologiczne zaprezentowane są w kontekście ... -
Psychologiczny portret młodego muzyka / Muzyka w mózgu
Nogaj, Anna Antonina; Żylińska, Marzena (Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych, 2013)Artykuł koncentruje się wokół problematyki szkolnictwa muzycznego. Przedstawia najważniejsze założenia związane z realizacją kształcenia muzycznego. Prezentuje muzyczne i pozamuzyczne korzyści wynikające z podejmowania się ...