Przeglądaj według autora "Trzos, Paweł Adam"
-
Audiacyjny kontekst ewaluacji w obszarach wczesnoszkolnej edukacji muzycznej dziecka jako przedmiot zainteresowania przyszłych nauczycieli
Trzos, Paweł Adam (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM, 2007)W dobie "edukacji otwartej na zmiany"szczegóJną uwagę zwracają kwestie ewaluacj i w obszarach wczesnoszkolnej edukacji muzycznej dziecka. Wiele problemów, z którymi przyszło się zmagać, jest ważnych i wciąż aktualnych. ... -
Author’s own Gordon-based research as a possible context for innovation in the Polish music education. A quasi-interdisciplinary essay
Trzos, Paweł Adam (ECKO House Publishing (USA), 2011) -
Conducting amateur instrumental bands in the Polish music education
Trzos, Paweł Adam; Piotrowski, Ryszard Jarosław (Daugavpils Universitātes Akadēmiskiais apgāds “Saule”, 2012) -
Dziecko w rodzinie jako środowisku społecznego „stawania się”
Trzos, Paweł Adam (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, 2014)The issue of family in a contemporary social thought is analyzed in many sciences: psychology, sociology, pedagogy, anthropology. Family participation in the processes of creating the society and its role in ... -
Edwin Elias Gordon's Theory: Implications for Social Aspects of Making Music in the Education of a Child (According to the Author's Own Educational Research)
Trzos, Paweł Adam (Daugavpils University, 2015)The paper presents the selection of authorís own research results on selected assumptions of Gordon's Theory of Music Learning in early education. The paper discusses the assumptions of Gordonís theory that concern the ... -
Efficiency of Listening to the Melody and Neural Correlates of Tonality Differentiation
Zwolińska, Ewa Anna; Mikołajewski, Dariusz; Trzos, Paweł Adam (2019)Current knowledge suggests that the perception of music and its development may be fully described using the languages of physics, medicine, and neuroscience including computational neuroscience. The aim of this study ... -
Enhancing the Development of Audiation in Early Music Education Using Multimedia (a Polish Example)
Parkita, Ewa; Trzos, Paweł Adam (Pensa MultiMedia s.r.l., 2016)This article refers to the use of multimedia on early stages of music education in the context of the category of audiation. Theory of universal music learning, according to Gordon, is mostly directed at teachers. The text ... -
Ewa Anna Zwolińska / Sposoby audiacji. O myśleniu muzycznym. Bydgoszcz 2014
Trzos, Paweł Adam (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015) -
Gordonian Implications in Polish Music Pedagogy: Bydgoszcz School Model
Trzos, Paweł Adam (Artes Publishing House- "George Enescu" University of Arts, 2015)Theory of universal music learning, according to Gordon, is mostly directed at teachers. The text aims at showing the aspect of the application of E. E. Gordon's theory into early music education teacher's ... -
Internal Understanding of Music in Children's Education. Discussion and (Re)Interpretation of this Issue
Trzos, Paweł Adam (2015)This paper includes an analysis of the term “audiation”, which, according to the Edwina E. Gordon’s theory, describes the method of imagining the phenomenon of internal understanding of music and the method of ... -
The level of musical aptitudes and instrumental timbre preferences as determinants of music achievements (according to the author’s own educational research)
Trzos, Paweł Adam (Daugavpils Universitātes Akadēmiskiais apgāds “Saule”, Latvia, 2011) -
Model korelacyjny badań własnych nad głównymi predyktorami osiągnięć muzycznych a kwestia oczekiwań badacza
Trzos, Paweł Adam (Wyższa Szkoła Administracji w Bielsko-Białej, 2011) -
Musical-Educational Research of the Adaptation of E.E. Gordon's Theory of Music Learning in Poland
Bonna, Beata; Trzos, Paweł Adam; Kołodziejski, Maciej (2014)The authors demonstrate the results of their own research on the adaptation and application of E. E. Gordon's theory of learning music in the educational practice in Poland.Their research quests regard all the phases of ... -
O dojrzałości muzycznej w kontekście rozwoju audiacji
Trzos, Paweł Adam (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Trudność w optymalizacji praktyki wczesnej edukacji muzycznej często dotyczy przyjęcia konkretnej, empirycznie uzasadnionej, koncepcji teoretycznej. Można sądzić, że wielokrotnie zgłaszane komunikaty z badań w tym zakresie ... -
O wspólnym rozwijaniu audiacji w twórczej edukacji muzycznej dziecka
Trzos, Paweł Adam (Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2014)This article is about some study results on the selected assumptions of Edwin E. Gordon’s Theory of Music Learning in relation to early music education. An emphasis is placed on the need for the analysis of child audiation ... -
Od poznawania do rozumienia muzyki. O społeczno‑edukacyjnych aspektach badań rozwoju audiacyjnego dziecka
Trzos, Paweł Adam (Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2014)Artykuł jest wynikiem badań własnych nad wybranymi założeniami teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona w odniesieniu do wczesnej edukacji muzycznej. Wybrane założenia teorii Gordona w prezentowanym artykule ... -
Preferencje barwy dźwięku i zdolności muzyczne w nauce gry na instrumencie dętym. Badania edukacyjne nad adaptacją Teorii Uczenia się Muzyki E.E. Gordona
Trzos, Paweł Adam (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, 2009) -
Społeczno-kulturowe wymiary wczesnej edukacji muzycznej
Trzos, Paweł Adam (Wydawnictwo Athenae Gedanenses, 2014) -
Środowiskowy wymiar uczenia się muzyki w kontekście rozwoju audiacji
Kołodziejski, Maciej; Trzos, Paweł Adam (Uniwersytet Jana Kochanowskiego, 2013)Artykuł stanowi rozwinięcie idei audiacji zawartej w teorii uczenia się muzyki autorstwa Edwina E. Gordona. Prezentowany fragment wyników badań dotyczy problemów postrzegania przez nauczycieli muzyki roli środowiska ...