Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 3601-3620 z 7595
-
Oczy buldoga. Rozpoznawanie uzależnienia od alkoholu. Aspekty psychologiczne
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2005)The purpose of this article is the presentation of basic techniques of diagnosis of alcohol dependence. Among the patients who come to a physician the possibility exists that some of the patients might suffer from alcohol ... -
Oczyszczanie ścieków z biogennych związków fosforu metodą krystalizacji w kolumnie piaskowej
(Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Od banalnego do nachalnego nacjonalizmu - rozważania wokół koncepcji wychowania państwowego Kazimierza Sośnickiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Artykuł podejmuje istotny wątek w twórczości Kazimierza Sośnickiego: koncepcję państwa i wychowania państwowego. Autor, wychodząc od nakreślenia podstawowych założeń koncepcji Sośnickiego, skupia uwagę na niebezpieczeństwie, ... -
Od Celestyna Freineta do edukacji zintegrowanej w poszukiwaniu modelu wczesnej edukacji, czyli O tym jak organizować sytuacje edukacyjne wyzwalające aktywność własną dziecka
(Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 2000) -
Od czasoprzestrzeni do teleobecności. Przestrzeń wobec przekazu medialnego
(2016)The aim ofthis article is to address the problem ofthe space in the mass media. The starting point ofthis reflection is the view of Paul Virilio that the traditional notion of space is not applicable for the media. Two ... -
Od duchowości do ideologii. Twórczość Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w krytyce literackiej po 1989 roku
(2016)Literary criticism after 1989 proved to be important for the legacy ofthe poet. Reflection on criticism in the new socio-po litical conditions enriched the image of his literary achieve ments. The epistemological function ... -
Od funkcji oceniania do kultury samoregulowanego uczenia się, czyli rozprawa o ocenianiu kształtującym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2018)Celem niniejszego tekstu jest dyskusja nad „ocenianiem kształtującym”, które już od pewnego czasu cieszy się coraz większym zainteresowaniem w polskim środowisku edukacyjnym. Podstawowe pytania w tym obszarze sprowadzają ... -
Od konfliktu do rozwodu
(2001) -
Od krytyki etyki powinności do etyki nadziei. Kant w interpretacji Ricoeura
(2004)lm ersten Abschnitt des Artikels wird versucht, Ricoeurs Vorwürfe gegen die kantsche Schuldigkeitsethik zu analysieren. lst die Fragestellung der Ethik durch empirische Freudsche Argumente begründet, wenn sie von der ... -
Od Lippiego do Beksińskiego. O ekfrazach w twórczości poetyckiej Michała Siewkowskiego
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Uczelniana Rada Doktorantów, 2017)Niniejszy artykuł poświęcono omówieniu zjawiska ekfraz, rozumianych jako literackie opisy (i interpretacje) dzieł sztuki, w twórczości poetyckiej Michała Siewkowskiego. Nakreślono syntetyczny rys teoretyczny ekfrazy, ... -
Od niezależności do nieobecności. Kazus „Tygodnika Powszechnego"
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2003) -
Od pewności ku refleksyjności w zawodzie nauczycielskim. Przyczynek do dyskusji
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011) -
Od polityki przemocy do afirmacji mniejszości? Studium przypadku na przykładzie ludu Saami w Norwegii
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2007)Artykuł poświęcony jest analizie polityki edukacyjnej wobec mniejszości Saami, zamieszkującej od tysięcy lat północną część Skandynawii. Główny nacisk położony jest na relacje pomiędzy tożsamością, kulturą i edukacją. ... -
Od poznawania do rozumienia muzyki. O społeczno‑edukacyjnych aspektach badań rozwoju audiacyjnego dziecka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2014)Artykuł jest wynikiem badań własnych nad wybranymi założeniami teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona w odniesieniu do wczesnej edukacji muzycznej. Wybrane założenia teorii Gordona w prezentowanym artykule ... -
Od przedszkolaka do ucznia - redefiniowanie czy intensyfikacja potrzeb edukacyjnych dziecka z chorobą Sanfilippo
(Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2021)raz ze zmianą stanu zdrowia dziecka zmienia się także poziom jego funkcjonowania nie tylko w środowisku rodzinnym i lokalnym, lecz także i szkolnym. Można to zauważyć u ucznia ze zdiagnozowaną chorobą Sanfilippo (mukopo ... -
Od realnego socjalizmu do kapitalizmu. Mirosława Dzielskiego koncepcja zmiany politycznej
(Instytut Nauk Politycznych UKW, 2007)The author of the article analyses the idea of political change, focusing on the question whether this change in Poland after the year 1989 was carried out by way of revolution or reforms. he considerations characterise ...