Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 243
Tożsamość tułacza - dylematy identyfikacyjne współczesnych emigrantów
(Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008)
Migracje w poszukiwaniu pracy, niekiedy wiążące się z częstymi zmianami kraju czasowego pobytu prowadzą do tożsamościowych problemów, wynikających z wielości możliwych identyfikacji i zakorzenienia. Zupełnie inne problemy ...
Student jako partner w dialogu edukacyjnym - rzeczywistość czy utopia
(Trans Humana, 2008)
Razem czy osobno? Edukacyjne implikacje efektu pogranicza
(Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008)
Na kulturowych pograniczach niejednokrotnie dochodzi do napięć i konfliktów wynikających z występowania różnic. Model edukacji, w którym uwzględnia się owe różnice, oraz zakłada przygotowanie i wspieranie jej uczestników ...
Społeczeństwo obywatelskie jako obszar kształtowania kompetencji ważnych dla demokracji
(Žilinská Univerzita, 2008)
Interakcje nauczyciel akademicki – student jako potencjalne pole kształtowania kompetencji obywatelskich
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008)
Wybrane czynniki środowiska rodzinnego i ich znaczenie w rozwoju zdolności muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym
(2008)
Artykuł zawiera analizę bogatego materiału empirycznego związanego z diagnozą środowiska rodzinnego w aspekcie czynników mogących warunkować poziom zdolności muzycznych dzieci. Do czynników tych zaliczono m.in. wykształcenie ...
Wychowanie - o co tak naprawdę chodzi?
(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2008)
Autor przedstawia okoliczności gry dydaktycznej mającej na celu zmierzenie się ze stereotypami na temat wychowania w kontekście wymagań stawianych nauczycielom, wychowawcom (także tym dopiero zdobywającym zawodowe kompetencje) ...
W stronę pedagogiki Cienia i przebudzenia (inspiracje z prozy Hermanna Hessego)
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2008)
Tekst jest próbą odpowiedzi na potrzebę holistycznego podejścia w naukach humanistycznych i pedagogicznego
postulatu integralnego traktowania człowieka jako aktywnego i twórczego podmiotu. Służy temu
program badawczy ...
Trudności i perspektywy współczesnych badań nad Herbartem (na marginesie monografii Andrzeja Murzyna: J.F. Herbart i jego miejsce w kontekście pokantowskiej myśli idealistycznej)
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2008)
Artykuł jest próbą określenia stanu badań nad filozofią i pedagogiką J.F. Herbarta (1776-1841)
w Polsce. Podstawą analizy jest opublikowana przez Andrzeja Murzyna w 2004 roku monografia
twórczości urodzonego w Oldenburgu ...
Stephen J. Ball (ed.) / The RoutledgeFalmer Reader in Sociology of Education, London-New York 2004
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2008)