Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 61
Profesjonalizm nauczyciela - a cóż to takiego? (głos w dyskusji)
(Polska Akademia Nauk, Komitet Nauk Pedagogicznych, 2006)
Autor dokonuje przeglądu opinii na temat profesjonalizmu nauczycieli, zaczerpniętych z różnych źródeł dostępnych w Internecie. Przedstawia też osobisty, subiektywny wywód wyidealizowanego modelu nauczycielskiego profesjonalizmu. ...
Badania edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego i etnicznego
(Akademia Pedagogiczna im.Komisji Edukacji Narodowej, 2004)
Badania edukacji w jakichkolwiek okolicznościach, zwłaszcza w sytuacji zróżnicowania kulturowego i etnicznego, wymagają od badacza pokory względem przedmiotu badań, a także ewentualnych odbiorców wysnutych wniosków. Domaganie ...
Od tożsamości osobowej po zawodową. Etyczne dylematy badaczy zróżnicowania kulturowego
(Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016)
Autor przedstawienia okoliczności występowania u badaczy zróżnicowania kulturowego dylematów związanych z ich funkcjonowaniem na kulturowych pograniczach i w związku z tym koniecznością dokonywania wyborów warunkowanych ...
Praktyka dydaktyczna Profesor Iji Lazari-Pawłowskiej jako egzemplifikacja ideału opiekuna spolegliwego. Refleksje ucznia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
Tadeusz Kotarbiński wypracował naczelny ideał etyczny nazywany spolegliwym opiekuństwem. Stawia on
bardzo duże wymagania etyczne, zwłaszcza osobom wychowującym innych. Okazuje się, że ideał ten ma
wiele potwierdzeń ...
Indywidualizm, kolektywizm a etyka pracy
(Instytut Psychologii ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)
The article presents the relations between the categories of individualism, collectivism and work ethic. Individualism and collectivism are shown as cultural syndromes and multi-dimensional categories that refer to attitudes ...
Wolność, sprawiedliwość, równość a etyka komunikacji
(Instytut Nauk Politycznych UKW, 2003)
Bioetyka jako problem moralny i prawny - studium wybranych przypadków
(Instytut Nauk Politycznych UKW, 2003)
Podmiotowość nauczyciela nauczania początkowego
(Molesztak A.: Podmiotowość nauczyciela nauczania początkowego, w: Pedagogika alternatywna. T. 2, Dylematy praktyki, red. K.Baranowicz, Łódź 1995, s.111-119., 1995)