Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 93
Świeckość szkoły we francuskim systemie oświatowym - wokół dylematów edukacji międzykulturowej
(Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie, 2002)
Francja to kraj wieloetniczny i zróżnicowany kulturowo, co znajduje odzwierciedlenie także w systemie oświaty. Kwestia świeckości szkół i procesu dydaktyczno-wychowawczego jest tu szczególnie akcentowana na tle krytyki ...
Wolność, równość, uniwersalizm - o roli wartości w edukacji międzykulturowej, na przykładzie doświadczeń francuskich
(Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie, 2003)
Wolność, równość, braterstwo - to hasła uosabiające wartości ważne dla społeczeństwa, które w trakcie Rewolucji Francuskiej stworzyło zręby republiki. Współcześnie wartości te przejawiają się również w koncepcjach edukacji ...
Dziecko w rodzinie jako środowisku społecznego „stawania się”
(Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, 2014)
The issue of family in a contemporary social thought is analyzed in many sciences: psychology, sociology, pedagogy, anthropology. Family participation in the processes of creating the society and its role in ...
Człowiek na drodze do wartości. Myśl etyczna Maxa Schelera – implikacje pedagogiczne
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2013)
Artykuł ten poświęcony jest przybliżeniu zagadnień związanych z myślą etyczną Maxa Schelera. Zaprezentowano w nim rozumienie fenomenologii w ujęciu Schelerowskim oraz zagadnienia związane z poznaniem aksjologicznym, ...
Wartości w organizacji szkolnej z perspektywy nauczycieli szkół gimnazjalnych
(2016)
Przedmiotem tekstu będzie prezentacja wyników badań dotyczących poziomu wartości organizacyjnych
w wybranych szkołach gimnazjalnych. W badaniu wzięło udział 102 nauczycieli z 6 szkół. Na podstawie dominujących
wartości ...
Wartości, style przywiązania i samoocena a materializm nastolatków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)
Zgodnie z opracowanymi dotychczas modelami aspiracji materialistycznych, do ich rozwoju przyczynia się niski poziom poczucia bezpieczeństwa, który jest konsekwencją ekspozycji na wartości materialistyczne, jak również braku ...
Preferencje w zakresie wartości i poziom centralności religijności singli i młodych dorosłych żyjących w związkach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
W prezentowanych badaniach podjęto próbę określenia, jakimi wartościami kierują się polscy młodzi dorośli i czy są w tym zakresie różnice między osobami będącymi w związkach i żyjącymi w pojedynkę, a także jak kształtują ...
Preferencje wartości uczniów szkół ponadgimnazjalnych - próba charakterystyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)
Poniższy artykuł jest poświęcony problematyce wartości preferowanych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Preferencje wartości rozpatrywane były w odniesieniu do materialnej etyki wartości Maxa Schelera.
W artykule ...
Perypetie ludzkiej podmiotowości w dzisiejszej refleksji kulturowej
(Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2018)