Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 926-945 z 7561
-
Dialog i edukacja
(Instytut Psychologii ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, 2000)In this article the author refers to a dialogue as an important social problem, also in the sphere of education. She presents (he history of the dialogue in its social and psychological context. Considering the importance ... -
Dialog i krytyka jako niezbędne warunki współpracy i rozwoju teorii i praktyki pedagogicznej
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2010)Pedagogikę postrzegam jako naukę teoretycznie i praktycznie zorientowaną, jako formację intelektualną, którą tworzą zarówno teoretycy, jak i praktycy. Jeśli zgodzić się z tym założeniem, to należy także przyjąć, iż ... -
Dialog jako dyskurs?
(2009) -
Dialog Motywujący jako metoda działania we wczesnej interwencji profilaktycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Na podstawie programu wczesnej interwencji „FreD goes net” w artykule opisano metodę Dialogu Motywującego wykorzystywaną w pracy z młodzieżą wykazującą zachowania ryzykowne. Zostały zaprezentowane założenia teoretyczne, ... -
Dialog niemożliwy. Realizm socpaksowski : próba połączenia sfery ideologii i religii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009) -
Dialog w sferze publicznej i jego edukacyjne aspekty
(2012)Dialog w sferze publicznej przyjmuje najczęściej postać debaty, która jest uważana za najlepszy sposób realizacji celów demokracji. Debata jest powiązana z mechanizmami komunikowania publicznego, przede wszystkim za ... -
Dialog z tekstem: analiza i interpretacja wybranych utworów poetyckich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Dialog z tekstem jest propozycją interdyscyplinarnego odczytania kilku wybranych utworów lirycznych. Autorki skupiły się przede wszystkim na walorach poetyckich tekstu, sposobach ich funkcjonowania i możliwościach odczytania. ... -
Dialogiczny wymiar relacji nauczyciel - uczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Dialogisches Erzählen - Gerhard Meiers Roman-Tetralogie 'Baur und Bindschädler'
(Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002) -
Didactics and politics in Paulo Freire’s philosophy of education: On the abandonment of the concept of conscientization
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)The aim of this article is to present Freire’s experience in Africa as a process that transformed his teaching and learning method as well as his philosophy of education. His participation in the São Toméan literacy campaign ... -
Die deutsche Frage denken Reflexionen und Erwägungen über das eigene Land in Europa November 1998
(Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002) -
Die deutsche linde. Ein literarischen beitrag zur symbolgeschichte des baumes
(Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1996) -
Die moderne Großstadt und die Herausbildung der Großstädtekonzeption als neues literarisches Subjekt
(Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1999) -
Die Monatsnamen im Deutschen und Polnischen mit Berücksichtigung der übrigen westgermanischen und westslawischen Sprachen
(Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2003) -
Die polnische Thematik in der Wissenschaftspublizistik des 18. und zu Beginn des 19. Jahrhunderts
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1993) -
Die Rezeption der DDR-Kinematographie im polnischen Filmschrifttum (1949-1990)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011) -
Die sieben 'polnischen' Jahre E.T.A. Hoffmanns
(Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1999)