Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 3153-3172 z 7561
-
Nauczyciel w nowoczesnej kulturze uczenia się
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Nauczyciel w opinii młodzieży szkół średnich i studentów
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Nauczyciel w opinii uczniów
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1996) -
Nauczyciel w paradygmacie konstruktywistycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)W artykule poddano refleksji zawodowe - czynne bycie nauczycielem/ką, oparte na wyborze paradygmatu nauczyciela konstruktywisty, na poszukiwaniu w tym wyjątkowości. Konstruktywizm jest określeniem myślenia o edukacji ... -
Nauczyciel w polu badań pedagogicznych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Nauczyciel w świetle teorii i praktyki metodycznej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1994) -
Nauczyciel w toku pracy. Sprawozdanie z konferencji
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Nauczyciel w warunkach współczesnych zmian społecznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)Każda zmiana społeczna stawia przed szkołą i nauczycielami nowe wyzwania. Szkoła i nauczyciel to dwa najważniejsze filary szeroko pojętej edukacji. To one stanowią fundament wszelkich zmian, w których należy upatrywać ... -
Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)Charakterystyczną cechą naszych czasów są stale rosnące wymagania wobec ludzi. Stawiane są one coraz częściej we wszystkich dziedzinach naszego życia. Tendencja ta uzewnętrznia się bardzo wyraźnie w stosunku do poczynań ... -
Nauczyciel wobec potrzeby edukacji dla demokracji. Tendencje, możliwości, zagrożenia
(Wydawnictwo Akka, 2015)Artykuł podejmuje pytanie: Jaki nauczyciel jest potrzebny do kształcenia dla demokracji i w demokracji? Przyjęte zostało założenie, że różnorodne przemiany funkcjonowania współczesnego społeczeństwa implikują niezbędne ... -
Nauczyciel wobec wyzwań współczesnego świata
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Nauczyciel-wychowawca w edukacji specjalnej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1997) -
Nauczyciele a dyscyplina w klasie szkolnej : przekonania, strategie, kierunki zmian
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2013)The content of this monography is the result of the research concerning the teachers’ beliefs and their personal educational theories connected to management of classroom discipline and utilizing individualised discipline ... -
Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w oczach rodziców
(Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2013) -
Nauczyciele gimnazjum - w poszukiwaniu nowej, profesjonalnej tożsamości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Likwidacja gimnazjów i przekształcenie ich w szkoły podstawowe lub ponadpodstawowe uruchomiło procesy tranzycji na ogromną skalę, dotyczy to bowiem tysięcy nauczycieli zatrudnionych w ponad sześciu tysiącach szkół. Szczególną ... -
Nauczyciele techniki o sztuce
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1995) -
Nauczyciele wobec edukacyjnej obcości - rekonstrukcja kolektywnych wzorów orientacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2009) -
Nauczyciele wychowania technicznego a problem kształcenia przedzawodowego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1989) -
Nauka gry na fortepianie w edukacji studentów nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Bydgoszczy
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1986) -
Nauka leksyki w języku obcym na przykładzie transferu pozytywnego języka polskiego, angielskiego i niemieckiego
(2016)Niniejszy artykuł poświęcony jest problemowi wielojęzyczności i pozytywnego transferu w procesie glottodydaktycznym. Uwagę skupiono na pozytywnym transferze wynikającym ze znajomości języka ojczystego oraz dwóch języków ...