Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 2259-2278 z 7561
-
Kompetencje społeczne w obliczu przemian społeczno-gospodarczych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)Artykuł zwraca uwagę na szczególne znaczenie kompetencji społecznych w kontekście przemian społeczno-gospodarczych. Posiadanie kompetencji społecznych w procesie trwającej globalizacji jest niezwykle istotne nie tylko w ... -
Kompetencje twarde czy miękkie? Analiza ofert pracy pod kątem pożądanych przez pracodawców kompetencji zawodowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)W epoce ponowoczesności rynek pracy ulega nieustannym przekształceniom. Badacze skoncentrowali się na temacie oczekiwań formułowanych przez pracodawców w ogłoszeniach o pracę. Opisano: zawartość treściową wymagań stawianych ... -
Kompetencje w zakresie oceny wpływu na zdrowie i życie ludzi w środowisku zewnętrznym zagrożeń aerosanitarnych (bakteriologicznych i mikologicznych)
(Instytut Prawa, Administracji i Zarządzania ; Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2015)Na podstawie analizy przepisów prawnych ustalono, iż zadania w zakresie oceny wpływu na zdrowie i życie ludzi w środowisku zewnętrznym zagrożeń aerosanitarnych (bakteriologicznych i mykologicznych) posiada Państwowa ... -
Kompetencje warunkujące funkcjonowanie na współczesnym rynku pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2017)W artykule poruszono problematykę związaną z kształceniem kompetencji zawodowych w świetle aktualnych wymagań rynku pracy, a także zarys najistotniejszych kompetencji twardych i miękkich poszukiwanych wśród osób chcących ... -
Kompetencje współczesnego nauczyciela i ich uwarunkowania (przegląd najważniejszych polskich koncepcji)
(Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa i Ochrony w Warszawie, 2007) -
Kompetencyjno-działaniowy paradygmat edukacji zawodowej na współczesnym rynku pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2012)W artykule akcentuje się, że wdrażanie kompetencyjno-działaniowego paradygmatu jest gwarantem dopasowania usług edukacyjnych do współczesnych potrzeb społeczno- -ekonomicznych. Edukacja zawodowa na tych zasadach zapewnia ... -
Komplementarne spojrzenie na raport z badań
(2013)Raport z badań empirycznych jako specyficzny monolog, ale skierowany do innych (także innych badaczy) z intencją zainspirowania ich do krytycznego oglądu zaprezentowanych tez, ale także ewentualnej replikacji i kontynuacji ... -
Komponowanie przez uczniów klas niższych opowiadań twórczych na podstawie fragmentu baśni "Trzy prządki". Interpretacja wypowiedzi uczniów na tle głównej idei baśni
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1999) -
Kompozycyjne pigmenty adsorpcyjne tlenków metali ciężkich na kredzie krajowej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1982) -
Komputer jako multimedialne narzędzie w pracy dydaktycznej nauczycieli muzyki w szkolnictwie ogólnym i muzycznym I stopnia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2015)The author of this publication is aware of the scarcity of professional literature concerning the relationships between musical pedagogy and computer science and therefore, sets himself the goal: to provide training based ... -
Komputer narzędziem realizacji wielkich wyzwań i projektów oraz codziennej praktyki szkolnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2016)The text addresses several key and current problems associated with modern technology in music education. the author analyzes the role and place and the usefulness of placing modern technology, digital devices and software ... -
Komputery w nauczaniu geografii - ujęcie retrospektywne i współczesne
(Komisja Edukacji Geograficznej PTG, 2015)W latach 80. XX w. wystąpił w Polsce wyraźny wzrost zainteresowania wykorzystaniem komputerów do wspomagania procesu nauczanie-uczenia się. Wprawdzie już wcześniej, w połowie lat 70. zostały spopularyzowane schemat i ... -
Komu ufa młodzież akademicka? Wybrane aspekty społecznego zaufania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2019)Charakterystyki współczesnego pokolenia wskazują, że ma ono niski poziom zaufania do większości instytucji publicznych, jak i do osób spoza „bliskiego” kręgu społecznego. Priorytetem znacznej grupy młodzieży jest umacnianie ... -
Komunikacja jako jedna z podstawowych umiejętności zawodowych nauczyciela
(Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, 1999) -
Komunikacja międzyludzka w dobie globalizacji - za i przeciw
(Wydawnictwo Akademickie Żak, 2014) -
Komunikacja niewerbalna w zakresie kompetencji komunikacyjnych współczesnego nauczyciela
(Trans Humana, 2010) -
Komunikacja niewerbalna ze szczególnym uwzględnieniem proksemiki a oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1985)