Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5

    • Człowiek w perspektywie śmierci - twórca czy odkrywca siebie? : Wybrane koncepcje polskich filozofów XX wieku 

      Listkowska, Bożena (Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2014)
      The aim of the article is to present at concepts of death from the point of view of a subject, i.e. a person directly concerned with death. The article is an attempt to answer the question about possible experience of one’s ...
    • Igrzyska emocji. Literackie obrazy wartości i emocji 

      Gromysz, Jowita (2016)
      Niniejszy artykuł jest próbą zobrazowania emocji towarzyszących śmierci i umieraniu opisanych przez Suzanne Collins w przeznaczonej dla młodzieży książce pt. Igrzyska śmierci. Tekst ma charakter interdyscyplinarny, przy ...
    • The practical aims and aspects of the thanatological education for pedagogues and teachers 

      Grzybowski, Przemysław Paweł (Fundacja Hospicyjna, 2009)
      Thanatopedagogy, as a sub-discipline has been newly observed in Polish pedagogical thought, mainly due to the popularisation of the hospice movement, as well as the involvement of the students and researchers. The learning ...
    • Rola eufemizmów śmierci w języku inskrypcji nagrobnych 

      Muzioł, Marta (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Uczelniana Rada Doktorantów, 2013)
      Język wyposażony jest w wiele zróżnicowanych zastępczych określeń śmierci. Z racji tego, że język odzwierciedla zjawiska kulturowe, eufemizm śmierci stanowi konieczne następstwo zaklasyfikowania jej do sfery tabu; ...
    • Tanatopedagogia 

      Grzybowski, Przemysław Paweł (Editora Atheneu, 2015)
      Ten rozdział "Brazylijskiego traktatu o stracie i żałobie" zawiera podstawowe informacje o podstawach tanatopedagogiki, czyli poddyscypliny pedagogicznej zajmującej się edukacją ku chorowaniu, cierpieniu i umieraniu.