Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6

    • Between common sense and fantology 

      Łukasiewicz, Dariusz (2009)
      The main objective of this paper in part 1 and 2 is the analysis of two types of philosophy: commonsensical philosophy and fantology (anti- commonsensical philosophy).1 In the subsequent part, I will present Edmund Husserl’s ...
    • Filozofia jako zadanie a punkt widzenia twórcy 

      Siwiec, Marek K. (Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2014)
      In the essay, the author raises several questions concerning the problem of the creator and creating. Moreover, to make visible the problem of the relation between philosophy and the vantage-point of the creator, a ...
    • Filozofia na studiach pedagogicznych 

      Kamiński, Krzysztof (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2013)
      Współczesny pedagog nie może być pozbawiony wyobraźni; nie może być pozbawiony ciekawości świata, ambicji jego sensownego ogarnięcia oraz marzeń o jego zmienianiu (ulepszaniu). Współczesny pedagog powinien więc być solidnie ...
    • Jaka edukacja wobec kryzysu kultury? Między ideologią a filozofią osobistych znaczeń 

      Rzyska, Aleksandra (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
      Współczesność, będąca konsekwencją procesów społeczno-kulturowych zmian, które skutkują stanem określanym jako kryzys kultury, staje się inspiracją do stawiania pytań, także pytań o edukację i jej przyszłość. Myślenie o ...
    • Przyszłość przez przeszłość - rola historii w koncepcji patriotyzmu konstytucyjnego Jürgena Habermasa 

      Raczyński, Mikołaj (Wydawnictwo Adam Marszałek ; Instytut Nauk Politycznych UKW, 2016)
      Definicja patriotyzmu najczęściej ogranicza się do stwierdzenia, że jest to tylko pielęgnowanie pamięci o historii. Jednak patriotyzm może mieć dwojakie oblicze: jedno, najczęściej podkreślane, skierowane ku przeszłości ...
    • Szkoła Lwowsko-Warszawska z perspektywy historycznej 

      Woleński, Jan (Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2014)
      Artykuł sumarycznie przedstawia Szkołę Lwowsko-Warszawską, jej historię, rozwój i poglądy filozoficzne jej przedstawicieli. W szczególności pokazane jest zróżnicowanie formacji intelektualnej założonej przez Twardowskie ...