Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 3358-3377 z 7582
-
O impresywnej postawie dekadentów estetyzujących w powieściach Henryka Sienkiewicza: „Quo Vadis” i „Bez dogmatu”
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1998) -
O istocie miłości
(1996) -
O językowym i kulturowym obrazie Świecia nad Wisłą
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2011) -
O języku kujawskich przywoływek dyngusowych
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2009) -
O klasyfikacji czasownika polskiego
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1981) -
O komentarzu językowym w kancjonale mazurskim
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2007) -
O konieczności doskonalenia nauczania geometrii w klasach I-III
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1994) -
O konieczności poszerzenia sensu wypowiedzenia w wypadku użycia leksemu "dopiero"
(Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2011) -
O konstrukcjach typu: zdarza się, że…
(Wydawnictwo WSP w Bydgoszczy, 1981) -
O korespondencji Iwana Kiriejewskiego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1989) -
O korzyściach ze studiowania dwutekstów (na podstawie „Akwarium” Wiktora Suworowa i jego polskiego przekładu)
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1994) -
O krytyce determinizmu i logice wielowartościowej Jana Łukasiewicza
(2011)The article focuses on Jan Łukasiewicz’s thesis that the truth or falsity of some propositions about the future – future contingents – entails determinism. According to Łukasiewicz, determinism could be avoided by rejecting ... -
O leksyce „bezekwiwalentnej” i jej odzwierciedleniu w słownikach rosyjsko-polskich
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, 1985) -
O metaforze „pais-ago” i przemieszczaniu jej znaczeń dzisiaj
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ; Instytut Pedagogiki, 2011) -
O mitach (i paradygmatach) nie tylko w literaturze
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2005) -
O możliwościach wykorzystania krytycznej analizy dyskursu w badaniach nad mechanizmami perswazyjnymi w nauczaniu
(2010)Critical discourse analysis (CAD) is the methodology which allows to combine the attitude characterictic to social science (for instance: sociology, psychology and pedagogy) with the attitude represented by such linguistic ...